Cisco investuje a otevírá v Praze středisko zákaznické podpory

Pražské středisko bude obsluhovat zákazníky ve 27 zemích střední a východní Evropy a Společenství nezávislých států

Cisco investuje a otevírá v Praze středisko zákaznické podpory


Po hubených letech recese, kdy informací o nových investicích bylo méně než pověstného šafránu se zdá, že se začíná blýskat na lepší časy.

Společnost Cisco ve čtvrtek slavnostně otevřela v pražském komplexu Oasis Florenc své páté Center of Excellence. Toto středisko bude poskytovat vzdálenou podporu 350 partnerům a 2 500 zákazníkům ve 27 zemích střední a východní Evropy a Společenství nezávislých států Kromě České republiky bude středisko pokrývat také následují země: Albánie, Arménie, Ázerbájdžán, Bělorusko, Bosna a Hercegovina, Bulharsko, Česká republika, Estonsko, Gruzie, Chorvatsko, Kazachstán, Kosovo, Litva, Lotyšsko, Maďarsko, Makedonie, Moldávie, Polsko, Rumunsko, Slovensko, Slovinsko, Srbsko, Turecko, Tádžikistán, Ukrajina a Uzbekistán.

Zpočátku bude v pražském středisku pracovat 40 specialistů, přičemž v plánu je navýšit jejich počet na 80, a to v horizontu jednoho roku. Požadavkem na zaměstnance je dle Cisca vysokoškolské vzdělání, profesionální znalosti v oblasti informačních technologií a kromě nezbytné angličtiny také znalost dalšího jazyka.

Start projektu osobně podpořil také prezident ICT Unie Svatoslav Novák. Ten zdůraznil, že „Česká republika se musí rozhodnout, zda zde budou jen montovny, nebo i ‚mozkovny‘.“ Právě vytváření podobných center je podle něj velkou příležitostí, jak může Česká republika zásadně zvýšit svoji konkurenceschopnost.

Pražské Center of Excelence je celosvětově pátým, které Cisco provozuje; další jsou v Lisabonu, Káhiře, americkém Raleighu a v Torontu. Generální ředitel společnosti Cisco Česká republika Alexandr Winkler ve své průvodní řeči vysvětlil, proč ho Cisco vybudovalo právě v Praze:

„Jedním z důvodů je, že v České republice působí Cisco již patnáct let a na místním trhu je velmi úspěšné. V Praze je zároveň dostatek talentovaných a vzdělaných lidí, je zde k dispozici kvalitní komunikační infrastruktura (využívána bude technologie Cisco TelePresence, pozn. red.) a v neposlední řadě jde o atraktivní místo pro české i mezinárodní zaměstnance.“

Dodejme, že proces výběru trval devět měsíců a horkým kandidátem byla i Budapešť. Důležitým plusovým bodem pro Prahu byly dle informací jednoho z představitelů společnosti Cisco lepší daňové podmínky.

Provoz střediska bude pro Cisco zajišťovat jeho outsourcingový partner, italská společnost OnLine. Ta zvítězila ve tříměsíčním výběrovém řízení ve kterém porazila čtyři další uchazeče.

Dotaz CIO Business World, zda je Praha posledním zákaznickým střediskem, které Cisco plánuje otevřít, zodpověděl Andrew Shannon, ředitel Inside Sales společnosti Cisco: „Není, další centra plánujeme otevřít v asijsko-pacifické oblasti, a to v horizontu zhruba 18 měsíců.“





Komentáře