Konica Minolta během krize posílila

Společnost Konica Minolta dnes uspořádala tiskové setkání na němž představila vybraným zástupcům odborných médií nové řešení i aktuální strategii společnosti v ČR a regionu CEE.

Konica Minolta během krize posílila


Tomáš Bednář, nedávno jmenovaný generální ředitel Konica Minolta Business Solutions Czech, v úvodu připoměl změny a vývoj, kterým Konica Minolta v posledních zhruba deseti letech prošla. Řada změn podle Bednáře souvisela zejména s postupnou změnou zaměření od kopírek k tiskárnám a tiskovým řešením. Výrazný mezník byl v roce 2003, kdy došlo ke kompletní obměně managementu Minolta v České republice a změně zaměření na na komplexní tisková řešení, optimalizaci nákladů pro zákazníka, služby, outsourcing.

 

Současná změna vedení proběhla vzhledem k tomu, že dosavadní ředitel české pobočky postoupil na pozici Area Managera zodpovědného za vedení dceřiných společnosti v regionu střední a východní Evropy.

 

Úspěšný rok 2009

 

V roce 2009 (období 1.4. 2009 až 30.3. 2010) Konica Minolta zvýšila v ČR obrat o 12 procent na cca 1,25 miliardy Kč, z toho asi čtyřicet procent připadá na prodej služeb, zbytek pak na prodej zboží ve firemním segmentu a pro koncové zákazníky. Společnost prodala přes dva tisíce barevných a přibližně stejné možství černobílých multifunkčních laserových zařízení (celkem 4 600) a patří ji tak první místo na českém trhu. Společnost podle Bednáře postupně opouští nejlevnější segmenty, naopak u produkčních strojů zvýšila svůj podíl (barevné 29%, černobílé 61%). Česká pobočka zároveň zvýšila svůj zisk EBIT na 54 milionů korun (podle mezinárodních standardů).

 

Optimalizace vede

 

Úspěch společnosti vychází zejména ze zaměření na projekty optimalizace tiskových systémů - tedy koncepčních řešení zahrnujících vedle tiskových zařízení a jejich centralizace také nástroje pro monitorování a kalkuklaci, nabízení konzultačních služeb, či provozování a outsourcing tisku.

 

Budoucnost je netisknout

 

Konica Minolta se pochopitelně chce zaměřit i na oblast digitalizace a nakládání s elektronickými dokumenty, tedy DMS, ve které je za některými konkurenty pozadu. Zatímco v segmentu velkých firem se společnost chce zaměřit především na integraci funkcionality mutlifunkčních zařízení a DMS či ECM systémů (například automatické OCR skenovaného dokumentu a jeho zaslání či uložení přímo do DMS. U středně velkých a malých zákazníků pak Konica Minolta dokáže nabídnout řešení postavené na MS Sharepoint či vlastní jednoduchá takříkajíc "krabicová" řešení pro správu dokumentů.

 

Kde lze ušetřit

 

Při analýzách tiskových prostředí naráží Konica Minolta opakovaně na ty samé chyby či nedostatky. V mnoha společnostech jsou nadále tiskárny kupovány současně s PC - někdy v poměru jeden uživatel, jedna tiskárna. Tiskové funkce jsou často duplikovány lokální tiskárnou na stole, multifunkční kopírkou a faxem. Není proto výjimečné že i středně velké firmy utratí za provoz tiskových zařízení stovky tisíc korun měsíčně, přičemž až 40 procent těchto nákladů by bylo často možné ušetřit. Výrazné úspory jsou ale možné i ve velkých podnicích - kupříkladu tiskové prostředí České Spořitelně bylo konsolidováno ze 6000 na 2000 zařízení (z toho cca 600 je záložních). Mezi dalšími významnými zákazníky jsou Český Rozhlas či Mladá Fronta.

 

Optimalizované tiskové služby

 

Nový koncept, který chce Konica Minolta rozvíjet v globálním měřítku znamená standardizaci a sladění nabízených služeb na všech trzích. Ten je postaven na třech oblastech: poradenství (sběr dat o současné situaci z hlediska tisku v daném podniku, navrh řešení), realizaci (realizace, školení) a řízení+kontrole (podpora, monitoring včetně automatického posílání spotřebního materiálu v okamžiku kdy je třeba).





Komentáře