Domény neztrácejí hodnotu, jsou žádané navzdory krizi

Internetové domény s koncovkou CZ si zachovávají svou hodnotu navzdory aktuální ekonomické situaci. Počet zaregistrovaných domén v České republice roste, za kvalitní domény se navíc utrácí více peněz než dříve. Důvodem je především rostoucí obliba podnikání na internetu, který některé tuzemské firmy v minulosti opomíjely.

Domény neztrácejí hodnotu, jsou žádané navzdory krizi


České domény si udržují svou hodnotu navzdory všem důsledkům 
hospodářské krize. Zájem roste především o domény s obecnými
výrazy, které generují návštěvnost už jen díky svému názvu. Firmy
sice musejí při koupi takové domény sáhnout hlouběji do
kapsy, podstatně však ušetří na dalším marketingu.

Domény s kvalitním klíčovým slovem jsou stále žádanější.
Výborně se propagují, přitahují pozornost, přináší významné
dlouhodobé úspory a jsou hodnotné bez ohledu na to, co se na
nich děje. Na rozdíl od domén s unikátními výrazy mají hodnotu i
bez fungující firmy
," uvedl místopředseda České asociace držitelů
domén Michal Tůma s tím, že ekonomická krize cenu domén
v České republice neovlivnila. „Zaznamenali jsme pouze mírný
pokles v prodejích. Hodnota národních domén však dlouhodobě
roste a krátkodobé hospodářské výkyvy nemohou tento
trend ovlivnit,
" doplnil.
 
Mnoho tuzemských firem se začalo na internet orientovat až s 
ohledem na krizi, která je donutila přehodnotit stávající obchodní
strategie. Právě narůstající obrat e-businessu zájem o domény
podporuje. „Prosadit dnes cokoliv nového na internetu je poměrně
složité, ale kvalitní doména může mít na úspěch velký vliv. Podporuje
zapamatovatelnost a možnost jejího nalezení, což v konečném
důsledku každé firmě ušetří náklady na marketing,"
sdělil Martin
Rozhoň, jehož společnost Vivantis provozuje například
e-shopy Parfemy.cz, Hodinky.cz či Sperky.cz. „V roce 2003 jsme
za doménu Parfemy.cz zaplatili 15 tisíc korun, loni za Sperky.cz to
byly dva miliony korun. Cena zajímavých domén jednoduše roste
ruku v ruce s obsazeností klíčových slov, a to se v budoucnu určitě
nezmění,"
doplnil Rozhoň s tím, že samotná doména je pouze
předpokladem k úspěchu. Bez kvalitního obchodního modelu, obsahu
a marketingu však sama o sobě úspěch nezaručí.
 

Počet nově registrovaných českých domén každým rokem roste. Nic na tom nemění fakt, že získat lukrativní doménu je stále těžší. Podle statistik sdružení CZ.NIC, které provozuje registr doménových jmen s koncovkou CZ, bylo ke konci května letošního roku zaregistrováno již více než 565 tisíc národních domén. Zatímco v roce 2007 jich přibylo bezmála 90 tisíc domén, za loňský rok již přesáhl počet registrací 130 tisíc. Zájem podtrhují také statistiky za prvních pět měsíců letošního roku, kdy je evidováno bezmála 60 tisíc nově registrovaných domén s koncovkou CZ.

 

Počet registrovaných domén s koncovkou CZ:

Datum                    Počet registrovaných domén

31. 12. 2003             156 676

31. 12. 2004             186 469

31. 12. 2005             226 074

31. 12. 2006             282 057

31. 12. 2007             370 780

31. 12. 2008             501 422

21. 06. 2009             567 581

 

Zdroj: CZ.NIC

 


 





Komentáře