IDC: Outsourcing je klíčem k transformaci telekomunikačního trhu

Telekomunikační společnosti stále bojují s protichůdnými tlaky - na jedné straně potřebují generovat obrat na trhu vyznačujícím se konvergencí, na druhé straně se stále zvyšuje poptávka uživatelů po obsahu, aplikacích a službách a v neposlední řadě roste obchodní tlak na kontrolu nákladů. Tyto závěry vychází ze zjištění analytiků společnosti IDC.

IDC: Outsourcing je klíčem k transformaci telekomunikačního trhu


Na semináři v pražském hotelu Sheraton Prague Charles Square, který proběhl ve čtvrtek 28.5., diskutoval John Gole, Research Director for Communications společnosti IDC CEMA, s více než 30 zástupci telekomunikačních firem. Podle jeho vyjádření dosáhnou úspěchu ti, kteří strategicky sníží náklady s ohledem na transformaci podnikání. Součástí tohoto procesu by měl být i outsourcing.

„Telekomunikační operátoři musí upravit svou strategii zahrnující personální otázky, procesy a technologie a současně reagovat na rostoucí poptávku zákazníků po snadné konektivitě a špičkových službách," řekl J. Gole. „To znamená, zaměřit se při snižování nákladů více na zákazníka a jeho spokojenost. Outsourcing je ideálním nástrojem pro splnění těchto požadavků."

„Telekomunikační sektor pracuje s dokumenty velmi intenzivně. Papírová vyúčtování, vytištěné smlouvy o službách, uživatelské příručky a mnoho dalších dokumentů je důležitou součástí obchodních procesů. Proto dává smysl, aby si společnosti zjistily, kolik je stojí správa dokumentů. To jim umožní vyhodnotit, jestli by pomocí outsourcingu těchto aktivit ušetřily a podpořily transformaci svého podnikání," pokračoval J. Gole.

Podle výzkumů IDC nemá 90 % firem funkční strategii pro kontrolu dokumentů a neumí v této oblasti odhadnout své náklady. Přesto však utrácí až 10 procent svých tržeb na aktivity spojené s životním cyklem dokumentů.

Například společnost Xerox ušetřila telekomunikačním společnostem po celém světě milióny dolarů tím, že spravovala dokumentační služby, jako jsou návrh, personalizace a tisk faktur; dohled nad tiskárnami a spotřebním materiálem; a digitalizace, sdílení a archivace tištěných dokumentů. Dokonce i balení, logistiku a distribuci dokumentů lze vyškrtnout ze seznamu firemních úkolů a získat tak prostor pro klíčové služby na extrémně konkurenčním trhu.

„Správa dokumentů je obchodní proces, jenž se často přehlíží, ale je zlatým dolem pro firmy, které chtějí kontrolovat náklady a zvýšit efektivní provoz," řekl Nigel Stephenson, enterprise business development manager, Xerox Global Services.

 





Komentáře