Čeští muži jsou šetřivější než ženy, ušetřit dokáží tři čtvrtiny z nich

Dle výsledků výzkumného šetření MasterIndex, které v březnu tohoto roku realizovala společnost MasterCard, třem čtvrtinám českých mužů zbývá na konci měsíce po zaplacení všech účtů alespoň malý obnos peněz.

Čeští muži jsou šetřivější než ženy, ušetřit dokáží tři čtvrtiny z nich


Pouze 53 % dotázaných mužů ale věří, že během následujícího roku se jim podaří ušetřit alespoň nějakou částku. Muži také častěji nakupují na internetu, a to zejména elektroniku a vybavení do domácnosti.

Spotřebitelský průzkum s názvem MasterIndex si v březnu letošního roku nechala od nezávislé výzkumné firmy GfK realizovat společnost MasterCard. Výsledky průzkumu ukázaly, že 74 % českých mužů dokáže ušetřit každý měsíc po zaplacení všech účtů alespoň malou částku peněz, zatímco v případě žen se to podaří 69 %. Z toho 40 % dotázaných mužů uvádí, že ušetří peníze bez problému, 34 % zůstane na konci měsíce jen malá část jejich příjmu a 22 % se přiznalo, že ušetří jen zřídka. Pouhým 4 % se to vůbec nepodaří.

„Během následujících dvanácti měsíců je pro 36 % dotázaných můžu spíše pravděpodobné, že ušetří a pro 17 % dokonce velmi pravděpodobné,“ vysvětluje Pavel Javorský, obchodní ředitel MasterCard Europe pro Českou republiku.

„V rámci průzkumného šetření MasterIndex se snažíme sledovat trendy a vývojové tendence v nákupním chování držitelů karty, abychom lépe zareagovali na jejich potřeby a uzpůsobili jim naše služby. Proto nás velmi zajímaly například výsledky zabývající se tématikou, jak se muži staví k nákupům na internetu z hlediska bezpečnosti i nakupovaného sortimentu,“ vysvětluje Pavel Javorský. Na internetu nakupuje 96 % dotázaných mužů, z toho 49 % zřídka a 47 % poměrně často. Nejčastěji muži nakupují na internetu elektroniku (78 %), vybavení do domácnosti (40 %), knihy, hudbu, CD, DVD apod. (36 %).





Komentáře