Firefox ve střední a východní Evropě vítězí nad Internet Explorerem, Apple nad Nokií

První pololetí roku 2011 na internetových trzích přineslo převahu prohlížeče Mozilla Firefox nad Internet Explorerem, nárůst popularity iPadu a také vítězství značky Apple nad Nokií v žebříčku výrobců mobilních zařízení.

Firefox ve střední a východní Evropě vítězí nad Internet Explorerem, Apple nad Nokií


Tyto informace přináší zpráva “H1 2011 trends on the internet market” od společnosti Gemius, která analyzuje trendy na internetových trzích střední a východní Evropy, Turecka a regionu Blízkého východu a severní Afriky v prvním pololetí 2011.

Zpráva byla připravena na základě dat pocházejících ze stránek gemiusRankings, které publikují data sbíraná pomocí analytického nástroje gemiusTraffic a přináší informace z následujících trhů: Česká republika, Bulharsko, Bělorusko, Estonsko, Maďarsko, Litva, Lotyšsko, Polsko, Rusko, Slovensko, Ukrajina, Turecko a region Blízkého východu a severní Afriky.

První pololetí roku 2011 na internetových trzích přineslo převahu prohlížeče Mozilla Firefox nad Internet Explorerem, významný nárůst popularity iPadu, který má šanci stát se již brzy nejpopulárnějším mobilním zařízením z pohledu připojení na internet a také vítězství značky Apple nad Nokií v žebříčku výrobců mobilních zařízení.

Internetové prohlížeče: Firefox vítězí nad Internet Explorerem

V dubnu 2011 jsme byli svědky vítězství Firefoxu nad Internet Explorerem v dlouhodobém boji o první místo v žebříčku internetových prohlížečů. Oproti tomu klesá popularita prohlížeče Internet Explorer, a to na úkor Google Chrome, jehož růst je od začátku roku velice dynamický. Dalším faktorem, který pravděpodobně ovlivňuje současnou situaci na trhu prohlížečů, by mohlo být zavedení nových kratších cyklů vydávání dalších verzí prohlížeče Firefox organizací Mozilla Foundation.

Mobilní zařízení: pozice iPadu neustále posiluje

Od června 2010 se počet zobrazení stránek generovaných iPadem zvýšil téměř o 17 procentních bodů a jeho pozice začala rychle posilovat po uvedení na trh iPadu 2 v březnu 2011. V červnu 2011 měl iPad již o pouhých 0,46 procentních bodů méně zobrazení stránek než iPhone, z něhož ve stejném měsíci pocházelo 20% všech zobrazení stránek generovaných mobilními zařízeními. Zbytek roku 2011 tak zřejmě proběhne ve znamení dominance produktů od společnosti Apple, jelikož podíl zobrazení stránek generovaných mobilními zařízeními od Nokie neustále klesá (o téměř 2,5 procentního bodu od června 2010).


O výzkumu

Data použitá ve zprávě "H1 2011 trends on the internet market" pochází ze stránek gemiusRanking, které přináší aktuální informace o nástrojích používaných uživateli internetu pro prohlížení webových stránek. Uvedené údaje znázorňují preference uživatelů internetu v oblasti internetových prohlížečů, operačních systémů, mobilních zařízení a vyhledávačů.





Komentáře