Internetové obchody pokles zákazníků nepociťují

Z rozsáhlého zákaznického šetření „Shopping Center & Hypermarket 2010“ společnosti Incoma GfK vyplynulo, že stagnující ekonomika přiškrtila nákupy zákazníků nákupních center.

Internetové obchody pokles zákazníků nepociťují


Zástupci internetového obchodu Mall.cz konstatují, že nákupy na internetu neklesají, ale stále rostou a predikuje jejich další růst. Jen ve vánočním období roku 2009 Mall.cz zaznamenal oproti loňsku dvojnásobné tržby. A v nadcházejícím fiskálním roce 2010/11 očekává další, 30% růst tržeb.

Ze zmíněné studie GfK vyplývá, že 32 procent respondentů určitým způsobem snížilo své výdaje v nákupních centrech a dalších 29 procent jinou formou upravilo strukturu svých nákupů. Nákupním centrům loni podle ředitele developerské společnosti Unibail-Rodamco Martina Macháče klesla návštěvnost meziročně o 5 až 10 procent a obrat o 10 až 30 procent.

Ve chvíli, kdy je enormní tlak na cenu a internetové nákupní galerie k nižší ceně nabídnou kvalitní kompletní servis, získávají tak pomyslné rozhodující body a nové spokojené zákazníky. „Přežijí jen silní hráči se širokou nabídkou sortimentu, profesionálním zázemím, dostatečnými zásobami ve vlastních skladech a spolehlivým servisem,“ říká Marek Liška, generální ředitel Mall.cz. „Zákazníci totiž pečlivě zvažují investice a tlačí na cenu v kombinaci s požadavkem na vysokou úroveň služeb. Zároveň si velmi dobře pamatují, z jakého obchodu jim zboží dorazilo později či vůbec a kde se setkali s neprofesionálními službami.“





Komentáře