Ness spustil v kolínské nemocnici systém informování pacientů pomocí SMS

Aplikace slouží k informování pacientů či jejich rodinných příslušníků pomocí zpráv SMS, například o termínech vyšetření nebo o přeložení na jiné lůžko.

Ness spustil v kolínské nemocnici systém informování pacientů pomocí SMS


Společnost Ness Technologies oznámila další praktické nasazení aplikace SMART Messaging Server v oblasti zdravotnictví. V Oblastní nemocnici Kolín slouží aplikace k informování pacientů či jejich rodinných příslušníků pomocí zpráv SMS, například o termínech vyšetření nebo o přeložení pacienta na jiné lůžko.

„Záměrem Nessu  je prosadit se ve zdravotnictví vedle svých tradičních oblastí. Toto je jedno z prvních praktických nasazení aplikace SMART Messaging Server v oblasti zdravotnictví. Dosud naše řešení komerčně pracují ve finančních institucích a v dopravě,“ říká Jan Čaboun, Project Manager Ness.

SMART Messaging Server umožňuje řídit tok SMS zpráv paralelně mezi různými firemními systémy a SMS centry mobilních operátorů. Při konkrétním nasazení spolupracoval Ness s plzeňskou společností Medicalc Software, která provozuje v Kolíně svůj nemocniční informační systém. Řešení běží hostovaně v prostředí společnosti Ness, k němuž je připojen pomocí webových služeb nemocniční systém i SMS centrum operátora. Ness poskytuje také dohled nad provozem služby SMART Messaging Server. V současnosti probíhá vývoj dalších messagingových produktových služeb jako je telefonní seznam, SMS informační systém nebo krizové řízení.

Nemocnice měla k dispozici telefony na blízké pacientů už dříve. Ti se však ne vždy o změně dozvěděli. Mohlo se stát, že byl pacient přeložen narychlo či ve stresu. Sestry měly spoustu jiné práce a na informování příbuzných zkrátka nepomyslely, protože na prvním místě je vždy zabezpečit pacienta,“ komentuje přínosy řešení ředitel Oblastní nemocnice Kolín Petr Chudomel a dodává: „Teď to zařídí speciálně vyvinutý program: jakmile zdravotník zanese změnu oddělení do nemocničního informačního systému v počítači, odejde automaticky informace o jeho překladu formou SMS tomu, koho si pacient přál informovat.”





Komentáře