Nokia a Mozilla jsou v Evropě na ústupu, hlásí Gemius

Mozilla Firefox, Nokia a Symbian zaznamenaly ve druhém pololetí roku 2011 největší pokles popularity na 16 internetových trzích regionu Evropy, Blízkého východu a Afriky.

Nokia a Mozilla jsou v Evropě na ústupu, hlásí Gemius


Oproti tomu rostla pozice Googlu, Applu a Androidu. Tyto závěry přináší zpráva "Trendy na internetových trzích ve druhém pololetí roku 2011". Ta představuje trendy na internetových trzích (Bělorusko, Bulharsko, Chorvatsko, Česká republika, Dánsko, Estonsko, Maďarsko, Lotyšsko, Litva, Polsko, Rusko, Slovinsko, Slovensko, Turecko, Ukrajina a region MENA) a obsahuje data týkající se internetových prohlížečů, vyhledávačů a mobilního internetu.

Google Chrome míří k vedoucí pozici na trhu prohlížečů

Podle dat z výzkumu gemiusTraffic rostla na analyzovaných trzích ve druhém pololetí roku 2011 popularita prohlížeče Google Chrome, což je potvrzením globálních trendů. Podíl zobrazení stránek generovaných tímto prohlížečem se ve sledovaném období zvýšil téměř o 5 procentních bodů. Počet stránek zobrazených z prohlížečů Mozilla Firefox a Internet Explorer v tomto období naopak postupně klesal, a tak lze očekávat, že by se Chrome již brzy mohl stát lídrem na tomto trhu.

Smartphone nebo tablet, ale nejlépe od Applu

Na trhu mobilního internetu ve státech zapojených do výzkumu gemiusTraffic dominují produkty od společnosti Apple. Více než 40% mobilních zobrazení stránek ve sledovaném období pocházelo ze smartphonů a tabletů značky Apple, mobilní přístroje od Nokie naproti tomu generovaly pouze 22% page views. Během jednoho roku tak poklesl podíl zobrazení generovaných mobilními přístroji značky Nokia téměř o 20 procentních bodů (data za období celého roku 2011). Pokles popularity Nokie byl způsoben velkým zájmem o produkty značky Apple a také rostoucím podílem značky Samsung na trhu výrobců mobilních zařízení - Samsng dosáhl téměř 14% page views.

Oba přístroje od Applu, iPad a iPhone, mezi sebou stále soupeří o nové uživatele. Zatímco v první polovině roku 2011 patřila vedoucí pozice iPhonu, koncem roku se situace změnila – iPad generoval o 3 procentní body více zobrazení než iPhone.


Úvodní foto: © Andrea Danti - Fotolia.com




Komentáře