Polovina organizací již zažila selhání IT v důsledku nesprávné softwarové aktualizace

Průzkum GFI Software na téma provádění aktualizací poukazuje na problémy způsobené chabě prováděným patchováním softwaru a neschopnost udržet systémy zabezpečené a aktualizované

Polovina organizací již zažila selhání IT v důsledku nesprávné softwarové aktualizace


Společnost GFI Software zveřejnila výsledky průzkumu, který odhalil, že polovina podniků a organizací zažila selhání obchodně kritických informačních technologií v důsledku instalace nesprávné softwarové aktualizace. Průzkumem bylo rovněž zjištěno, že čtvrtina sledovaných společností utrpěla opakovaná selhání informačních technologií a ztrátu produktivity v důsledku softwarových chyb a nekompatibilit způsobených špatně vyvinutými aktualizacemi softwaru. Průzkum postavený na odpovědích 256 senior IT manažerů ve Velké Británii byl realizován nezávislou průzkumnou agenturou Opinion Matters.

Odhodlání rychle zavádět kritické aktualizace nechybí – 90 % respondentů aplikuje aktualizace během prvních dvou týdnů od jejich vydání. Avšak pro mnoho IT manažerů to znamená manuální proces, když 45 % z nich nevyužívá žádné řešení pro patch management umožňující automatizovanou distribuci a správu softwarových aktualizací. Nedostatečná úroveň automatizace je hlavním faktorem přispívajícím k situaci, kdy 72 % respondentů nezavádí klíčové patche během kritických 24 hodin od jejich zveřejnění.

Další důležitá zjištění průzkumu zahrnují:

•    51 % dotázaných uvedlo, že jejich organizace nemá pevně stanovenou politiku v oblasti instalace kritických softwarových aktualizací.
•    25 % respondentů utrpělo vícenásobná selhání informačních technologií v důsledku chybných patchů nebo problémů s kompatibilitou způsobených aktualizací softwaru.
•    Sektory s nejčastěji se opakujícími problémy s IT způsobenými špatnými patchi jsou právní služby (43 %) a zdravotnictví (40 %).
•    Sektor personálních služeb je největším uživatelem dedikovaných řešení pro patch management, a to především díky nízké úrovni interní IT podpory ve většině náborových kanceláří.
•    29 % dotázaných společností považuje bezpečnost za nejdůležitější přínos bezodkladného patchování softwaru.
•    Hlavními důvody investic do řešení pro patch management jsou vyšší produktivita v rámci IT oddělení, vyšší úroveň zabezpečení a vyhovění compliance požadavkům.

Nejrychleji zavádějí patche malé společnosti s méně než 9 uživateli, kdy 45 % z nich je instaluje během 24 hodin. Nejpomaleji aktualizují společnosti s 250 – 500 uživateli, když 63 % z nich trvá až celý týden, než zavedou známé patche. Právní a stavební odvětví jsou nejkonzervativnější, když 71 % firem trvá zavádění patchů až jeden týden. Personální společnosti jsou nejvíce proaktivní, když 50 % zavádí patche během prvních 24 hodin, těsně následované finančními službami se 46 %.





Komentáře