Priority ČTÚ pro rok 2013? Aukce kmitočtů a poštovní služby

Dokončení aukce na volné kmitočty pro mobilní služby nové generace, dokončení analýzy relevantního trhu č. 8, ochrana spotřebitele v oblasti elektronických komunikací a poštovních služeb, podpora rozvoje sítí nové generace, kvalita služeb elektronických komunikací či zajištění dostupnosti poštovních služeb – nejen na tyto, ale i na řadu dalších úkolů se letos zaměří Český telekomunikační úřad.

Priority ČTÚ pro rok 2013? Aukce kmitočtů a poštovní služby


Plán činnosti ČTÚ pro rok 2013 projednala na svém prvním zasedání a následně schválila Rada ČTÚ. Rada se shodla na tom, že nejvyšší pozornost bude, vedle zdárného dokončení aukce volných kmitočtů a podpory soutěže na mobilním trhu, věnována ochraně a informovanosti spotřebitelů.

Pavel Dvořák, předseda Rady ČTÚ k tomu dodává: „Využijeme zejména ročních zkušeností, které ČTÚ získal při uplatňování nově rozšířených zákonných kompetencí. Pevně věřím, že i díky tomu ČTÚ letos zásadním způsobem přispěje k dalšímu rozvoji mobilních služeb v České republice.“

ČTÚ v této souvislosti dokončí analýzu smluvních dokumentů u mobilních operátorů a soustředí se na analýzu smluvních dokumentů dalších poskytovatelů služeb elektronických komunikací. Zjištění z analýz promítne do veřejného souboru konkrétních požadavků na řešení vybraných smluvních podmínek, včetně typových příkladů.

Ke zkvalitnění ochrany spotřebitele by měl přispět ii nově připravovaný spotřebitelský portál. Ten bude mít za cíl zvýšit přehlednost informací poskytovaných ČTÚ a rozšířit je tak, aby uživatelé služeb elektronických komunikací a poštovních služeb, a to i zdravotně postižení uživatelé, získali  praktické informace k uplatňování svých spotřebitelských práv. ČTÚ se současně zaměří i na aktualizaci dříve stanovených podmínek týkajících se kvality poskytovaných služeb.

„Od počátku tohoto roku má ČTÚ nově svěřené kompetence i v oblasti poštovních služeb. Proto urychleně připraví a aplikuje pravidla pro řešení stížností a podnětů uživatelů těchto služeb včetně systému řešení námitek proti vyřízení reklamací,“ představuje další prioritu Pavel Dvořák.

Nově získané kompetence se rovněž odrazí v zahájení monitoringu poštovních služeb a v zavedení systému evidence podnikatelů v této oblasti. ČTÚ také připraví a aplikuje systém pravidelného přezkoumávání dostupnosti základních poštovních služeb a přezkoumávání úrovně jejich kvality a způsobu poskytování a zajišťování.

Trvale sledovanými hlavními úkoly zůstávají i monitoring a analýzy relevantních trhů a s nimi související hodnocení vývoje cen služeb elektronických komunikací. Z nich pak budou vycházet konkrétní návrhy opatření obecné povahy s cílem podpořit konkurenci.

Mezi hlavní úkoly se dále řadí správa rádiového spektra včetně aktualizace související strategie, pokračující inventarizace infrastruktury pro potřeby evropské harmonizace, vytvoření pravidel a doporučení pro využívání řízení datového provozu a zahájení národní přípravy na Světovou radiokomunikační konferenci (WRC-15). Aktualizovaná strategie správy rádiového spektra se následně stane základem pro přípravu návrhu principů využití a přidělení pásma VHF pro podporu rozvoje digitálního rozhlasového vysílání. V neposlední řadě pak ČTÚ bude aktivně spolupracovat s Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR na plnění úkolů vyplývajících ze státní politiky Digitální Česko.


Úvodní foto: pcworld.com




Komentáře