10 spotřebitelských trendů v IT

Technologické trendy podle Ericssonu: být online se stalo součástí našich životů.

10 spotřebitelských trendů v IT


Podle zjištění Ericsson ConsumerLab chtějí spotřebitelé integrovat technologie a připojení k internetu do všech aspektů svého života – od zrcadel v koupelně přes inteligentní chodníky, medicínu až po sledování zdraví. Lidé se stále více ztotožňují s představami, které byly dříve za hranicemi představivosti – s roboty v domácnostech a sdílením myšlenek. V roce 2015 budou lidé více sledovat streamované video z internetu než klasické televizní vysílání.

Michael Björn, Head of Research v Ericsson ConsumerLab, říká: „Kumulativní efekt toho, jak se chytré telefony staly součástí našich životů a většinové společnosti, je udivující. Spotřebitelé zkoušejí nové aplikace, zachovávají si ty současné a tato kombinace vylepšuje, obohacuje a v některých případech dokonce prodlužuje naše životy jako takové. To vše ale probíhá takovým tempem, rychlejším než kdy v minulosti. Lidé si ale těchto změn moc nevšímají a považují je za naprosto samozřejmou součást života. Služby a produkty, které dosud byly za hranicí naší představivosti, přijímáme velmi rychle a snadno a brzy se stávají součástí mainstreamu. Když odhadujeme, co bude v roce 2020, tak dnes vidíme, že za těch zbývajících pět let se budoucnost přiblíží rychleji, než jsme mysleli.“

Poznatky ve zprávě „10 nejdůležitějších spotřebitelských trendů pro rok 2015 a následující“ pocházejí z globálního výzkumného programu Ericsson ConsumerLab a to se zvláštním důrazem na majitele chytrých telefonů ve věku mezi 15-69 lety v největších městech po celém světě, celkově reprezentujících více než 85 milionů uživatelů internetu.

10 nejdůležitější spotřebitelských trendů pro rok 2015

1. Streamovaná budoucnost
Vzory využívání médií se mění po celém světě. Návštěvníci stále více preferují jednoduše využitelné služby na vyžádání (on-demand), které umožňují přístup k videoobsahu napříč platformami. V roce 2015 se bude více sledovat streamované video z internetu (na počítačích, tabletech i mobilech) než klasické televizní vysílání.

2. Pomáhající domovy
Spotřebitelé mají stále větší zájem o chytré domácí senzory, které hlídají jejich domácnost, nastavují její chování v závislosti na tom, zda je někdo doma nebo ne a umožňují šetřit energie a efektivněji je využívat.

3. Sdílení myšlenek
Nové aplikace umožňují lépe sdílet myšlenky a emoce se svými přáteli a rodinou. Součástí jsou i různé wereables, které nyní komunikují především s chytrými telefony svých majitelů, ale předpokládá se, že do roku 2020 budou komunikovat více mezi sebou napřímo.

4. Inteligentní občané
Myšlenka chytrých měst je zajímavá sama o sobě, ale spousta informací a jejich využití přichází jako vedlejší efekt toho, jak se dnes chovají obyvatelé měst s chytrými telefony. Vzhledem k tomu, jak nás internet dělá lépe informovanými, děláme chytřejší rozhodnutí a sdílíme více informací. To umožňuje lépe vytvářet dopravní mapy s aktuálními informacemi, díky tomu lépe plánovat pohyb po městě a v rychle rozvíjejících se městech řešit otázky efektivního využití energie a snižování znečištění ovzduší a vody nebo varování před tímto znečištěním a dopady na zdraví.

5. Sdílená ekonomika
Vzhledem k tomu, jak internet umožňuje efektivně sdílet informace s nebývalou lehkostí, nabírá myšlenka sdílené ekonomiky na síle. Více než polovina majitelů domácností je otevřena myšlence sdílet volné místnosti, osobní vybavení a vybavení pro zábavu jako způsob, jak ušetřit nebo vydělat nějaké peníze. Důvodem je i jednoduchost, s jakou se dnes lze do sdílené ekonomiky zapojit.

6. Digitální peněženka
48 % majitelů chytrých telefonů by nejraději používalo svůj telefon pro platbu za zboží a služby. 80 % jejich majitelů věří, že do roku 2020 nahradí peněženky chytrý telefon.

7. Moje informace
Ačkoliv spotřebitelé rádi sdílejí informace a vidí to jako výhodu, nepovažují za nutné, aby jejich informace byly dostupné a otevřené komukoliv. 47 % majitelů chytrých telefonů chce platit elektronicky, ale bez sdílení osobních informací a 56 % z nich chce, aby komunikace byla šifrovaná a zabezpečená proti zneužití.





Úvodní foto: Ericsson




Komentáře