12 špatných zvyků, které neprospívají produktivitě

Pokud občas přemýšlíte o tom, jak vaše zvyky ovlivňují pracovní produktivitu, doporučuji prostudovat článek Lindy Kolowichové z blogu Hubspotu. Pokud nechcete číst celý text, zde je stručné shrnutí jednotlivých bodů dvanáctera.

12 špatných zvyků, které neprospívají produktivitě


Nejsem velkým příznivcem podobných univerzálních rad, ale většina těchto tipů dává smysl a když se jimi budete řídit, nic nezkazíte.

1) Ranní spěch. Pokud se stane zvykem a každé ráno nestíháte, produktivitě to určitě neprospěje. Ranní stres je zbytečný, vstaňte o pár minut dřív, ať nemusíte chvátat.

2) Vynechání snídaně. Nestojí to za to, v krvi vám bude chybět cukr a únava přijde už poránu. Pořádná snídaně je důležitější, než si myslíte.

3) Začínat s lehkými úkoly. Je to sice lákavé, ale během dne upadá vůle pracovat a řešit složité věci. Dát si na řadu jako první maličkosti produktivitě nepomůže, naopak je lepší začít čerstvý s náročnější prací.

4) Okamžité odpovídání na e-maily. Elektronická pošta je dobrý sluha, ale zlý pán. Neustálé kontrolování notifikací a inboxu zdržuje a odvádí od práce. Stačí, když e-maily budete kontrolovat třeba 2-3 krát za den.

5) Neustálá kontrola účtů na sociálních sítích. O nic nepřijdete. Když chcete pracovat, na Facebook a Twitter zapomeňte. I zde platí rada na vypnutí notifikací.

6) Mít telefon pořád u sebe. Také nosíte mobil pořád s sebou? Na schůzky, jednání nebo i na toaletu? Opravdu ho potřebujete? Není to tak, že vás spíš obtěžuje a ruší od práce?

7) Surfování po internetu. Klikáte na další a další související články? Tak vězte, že provozujete aktivitu, která vám krade čas snad nejvíc.

8) Vynechání oběda. Myslíte si, že ušetříte čas a místo oběda budete pracovat? Naopak se vyplatí vyjít ven mezi lidi a odpočinout si od práce, nabrat sílu a inspiraci.

9) Neposlouchání. Tento zlozvyk se vymstí. Dělení pozornosti mezi víc činností, pokud vám kolega něco říká, tak k tomu má důvod, poslouchejte ho, později vám mohou informace chybět.

10) Říkání „ano“ každé schůzce. Opravdu musíte být u všeho osobně? Neztrácejte čas na schůzkách, které jsou pro vás zbytečné.

11) Multitasking. Prý jen 2 % populace umí dělat více věcí najednou. Pokud nemáte to štěstí, tak nedělejte víc činností naráz. Ani jednu totiž neuděláte pořádně.

12) Hrát si s telefonem před spaním. Kvalitě spánku a tedy i odpočinku tím rozhodně nepřidáte.


Úvodní foto: © 1000words - Fotolia.com




Komentáře