6 způsobů jak předvídat, zajišťovat a měřit spokojenost zákazníků

V dnešním sociálně síťovém světě zákazníci neváhají dát okamžitě vědět vám i všem ostatním, zda jsou spokojeni s vašimi výrobky nebo službami.

6 způsobů jak předvídat, zajišťovat a měřit spokojenost zákazníků


Dodat objednané v pořádku, včas a podle požadavků je jen začátek. Chytré firmy vědí, že se musí snažit mnohem více, aby se k nim zákazníci vraceli. Jak tedy nejlépe zařídit spokojenost zákazníka a především jak získat jeho věrnost? Přinášíme vám šest tipů od odborníků na marketing a psychologii prodeje, jak sledovat, měřit a zajišťovat spokojenost zákazníka.

1. Poděkujte – dárkovým kupónem, slevou nebo dárkem. Jednou z možností je po první objednávce poslat pohlednici s poděkováním a přiloženým kupónem v přiměřené hodnotě.  U dobrých a věrných zákazníků ale zapomeňte na běžné propagační předměty a jiné obecné, neadresné dárky. Na to, co by je nejvíc potěšilo, se jich můžete zeptat přímo nebo se porozhlédnout na sociálních sítích, kde zjistíte například jejich zájmy.

2. Navštivte je. V dnešní době videokonferencí, e-mailů a automatizace obchodního cyklu a vztahů se zákazníky málokdo věnuje čas návštěvě svých zákazníků. Pár hodin věnovaných osobní schůzce je lepší než měsíce telefonátů. Při osobním setkání jsou zákazníci otevřenější a upřímnější a rozhodně ocení vaši vynaloženou námahu.

3. Ptejte se – e-mailem nebo po telefonátu na zákaznickou linku. Připravte krátký dotazník o třech nebo čtyřech otázkách týkajících se spokojenosti se stupnicí od 1 do 10 a nechte i prostor se volně vyjádřit. Nezapomeňte však, že lidé obvykle mají málo času, takže jim pokládejte jen skutečně relevantní otázky a nezatěžujte je dotazováním příliš často. Další možností je pro hodnocení služeb zákazníkům použít jednoduchý dotazník spokojen-nespokojen. A pokud požádáte i o stručné hodnocení nebo doporučení, můžete je využít při přesvědčování nových zákazníků.

Zákazníci v současné době mají díky sociálním a komunikačním technologiím větší moc než kdy dříve a silná konkurence jim nahrává. Promyšlené dlouhodobé budování vztahů se zákazníky má proto rozhodující význam pro úspěch na trhu. V minulém díle jsme vám nabídli tři rady od odborníků na psychologii prodeje a dnes nabízíme další tři tipy, jak sledovat, měřit a zajišťovat spokojenost zákazníka.





Úvodní foto: © Julien Eichinger - Fotolia.com




Komentáře