Hlavní navigace

7 technologických trendů, které přežijí rok 2013 (2.)

14. 2. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © z_amir - Fotolia.com
Technologické trendy přicházejí a odcházejí. V tomto pokračování se podívejme na další čtyři z nich, které se objevily v roce 2012 a se kterými se budeme setkávati v letech příštích.

← Předchozí díl

4. Biometrika i na dálku

Biometrická bezpečnost využívá otisky prstů či skenování oční duhovky pro udělení bezpečnostního přístupu. V posledních deseti letech se tato myšlenka poměrně rozšířila, ale jen málo z nás používá  tuto  technologii denně. To by se mohlo změnit s dálkovými skenery, které zachycují otisky prstů v rozlišení 500 pixelů na palec, ale zvládají to i ze vzdálenosti  jednoho metru.  To  znamená mnohem větší  flexibilitu ve  fungování bezpečnostních kontrolních  stanovišť v budovách – a mnohem rychlejší časy zpracování každé kontroly.

5. Displeje s extrémně vysokým rozlišením

Displeje některých notebooků, například Samsung Series 9, se vyznačují rozlišením 2560 × 1440 pixelů. Fotografie na takovém monitoru působí mnohem realističtějším dojmem a dokumenty ve Wordu vypadají,  jako by byly  tištěnou stránkou přilepenou k obrazovce. V roce 2012 na skočila do rozjetého vlaku  i  firma Apple se svými Retina displeji na MacBooku Pro a novém iPadu. Se zvýšením rozlišení mohou mít zaměstnanci v jednom rohu obrazovky video ve Skypu, webový prohlížeč na jedné straně a na tomtéž displeji ve stejnou chvíli zobrazovat  ještě nějakou byznys aplikaci. A to bez jakékoliv ztráty kvality či omezení pracovního prostoru.

příloha_ovladnete_sva_data

6. BYOD – přineste si své vlastní zařízení

Můžete  tomu  říkat  vývoj  špatným směrem, nicméně realitou většiny dneš ních podniků  je  to, že zaměstnanci do nich přinášejí svá vlastní spotřebitelská zařízení a používají je pro práci. Mezi BYOD zařízení mohou patřit i mainstreamové přístroje  typu Amazon Kindle Fire HD, který je určen hlavně pro čtení knih a sledování filmů, ovšem má také velice rychlý webový prohlížeč, který perfektně funguje pro korporátní webmail.

7. 3D tisk

V poslední době pomáhá velkým společnostem  rychlá  tvorba prototypů produktů. Ve chvíli, kdy automobilka potřebuje nějaký nový díl pro prototyp elektromobilu, vyrobí si jej ve své vlastní  laboratoři, kde má k dispozici desítky inženýrů a technologické zázemí za miliardy korun. Nyní se však 3D tisk stává reálně dosažitelnou možností pro společnosti různých velikostí. Například MakerBot Replicator stojí nějakých 1 749 amerických dolarů (36 000 korun) a dokáže jednoduše  „vytisknout“ součástku pro nové kolo či ochranný obal na smartphone. Letos byla odstraněna  i další přístupová bariéra: nepotřebujete inženýrský titul ani žádné zvláštní schopnosti v oblasti 3D designu. Prostě si ráno stáhnete design součástek z webu Thingiverse.com a odpoledne už můžete začít tisknout.

Byl pro vás článek přínosný?