Hlavní navigace

70% procent firem v ČR si stěžuje na pomalé počítače

3. 3. 2016
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: (c) theartofphoto - Fotolia.com
Čekání u počítače, pomalý náběh programů a malý výdrž baterií představují tři největší stresory pro české podnikové uživatele. Na vině má být pomalá obměna firemních technologií - čtyři z deseti stolních počítačů v českých firmách přesluhují dobu, kterou doporučují jako lhůtu obnovy sami výrobci, tedy 4 roky.

Podle průzkumu společnosti Intel nejvíce frustruje české uživatele firemního IT pomalý počítač. Čekání u počítače vadí 70,9 % uživatelům počítačů ve firmách v České republice. V pořadí dále následují pomalý start a náběh programů, který irituje 59,5 % uživatelů, a pro 55,7 % uživatelů je to malá výdrž u baterií notebooků. Na Slovensku frustruje pomalý počítač stejnou měrou jako pomalý start některých programů (64,3 %). Výsledky průzkumu realizovaného v 252 firmách v České republice a na Slovensku v únoru 20161 představila společnost Intel na konferenci organizované u příležitosti uvedení šesté generace procesorů Intel Core vPro pro podnikové využití.

Všechny tři situace, které firemní uživatele vyvádějí pravidelně z konceptu, mají společného jmenovatele - na vině je stáří firemních technologií a jejich nedostatečná obměna. Čtyři z deseti (40,7 %) stolních počítačů v českých firmách přesluhují: jsou starší čtyři roky a více, což má negativní dopad na jejich výkon, spolehlivost a spotřebu.

V praxi se stáří počítače projevuje tím, že nestačí nárokům nových aplikací, programy dlouho nabíhají a jeho uživatel zařízení vnímá jako pomalé. „Lidé skutečně zažívají frustraci, když jim jejich chytrá zařízení dokonale nezapadají do jejich životů – ať už jde o čekání, absenci internetového připojení, zapomenuté heslo, chybějící adaptér nebo nedostatečná výdrž baterie. Ne, že bychom se zlobili přímo na počítače, spíše nás frustruje, když nám něco brání v našem snažení a aktivitách. Tohle platí stejně u úkolů spojených s produktivitou a prací, jako v domácnosti a společenském životě,“ jak Genevieve Bellová, kulturní antropoložka ze společnosti Intel, uvedla pro Intel blog.

Největším motivátorem k nákupu nových počítačů či notebooků je pro 78 % českých (a dokonce 86 % slovenských) CIO právě větší rychlost počítače. Následují delší výdrž na baterii (68 %) a dobře zabezpečený počítač (66,7 %).

„Počet velkých a středních firem, které čelí nespokojenosti firemních uživatelů s pomalostí informačních technologií, koresponduje s nevhodně nastaveným, případně zcela chybějícím cyklem obměny stolních počítačů a notebooků. To je případ více než 76 % českých firem, podíl slovenských firem v tomto hledisku dokonce překračuje 82 %,“ říká Petr Ulvr, obchodní manažer společnosti Intel pro Českou a Slovenskou republiku. Podobně intuitivní přístup ve firmách převládá i v oblasti serverů, kde nevhodnou délku obměny cyklu čtyři roky a delší, případně jeho absenci vykazuje téměř devadesát procent českých respondentů průzkumu (u slovenských pak 84 %).

příloha_ovladnete_sva_data

Proč vlastně nejsou zákazníci na pravidelnou obnovu hardwaru připraveni? Důvody jsou možná i psychologické, pro leckoho má investice do nového vybavení emotivní náboj a v okamžiku pořizovaní jej nenapadne uvažovat o její časové omezenosti. K tomu asi přispívají i sami obchodníci, mně se ostatně nikdy nestalo, že by mi někdo prodal počítač se slovy: "To je vynikající kus hardwaru pro práci na omezenou dobu. Za čtyři roky na shledanou..."

Další úvaha na závěr ovšem je, zda obměna hadwaru vyřeší vše. Pokud rychlost počítače vadí 70,9% uživatelů a jen 40,7% počítačů přesluhuje doporučované 4 roky, tak zcela zřejmě nejméně 30% uživatelů má počítač dostatečně nový, a přitom jsou s rychlostí stejně nespokojeni.

Byl pro vás článek přínosný?