Hlavní navigace

Američané tráví 16 minut z každé hodiny online na sociálních sítích

22. 4. 2013
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com
Američané jsou tak fixovaní na sociální sítě, že na nich stráví průměrně 16 minut z každé hodiny strávené online. Vyplývá to ze studie společnosti Experian Marketing Services.

Podle Experianu stráví průměrný uživatel internetu ve Spojených státech 27 procent času online na fórech a sociálních sítích, jako je Facebook, Twitter a Instagram. Experian do studie zahrnul jak uživatele PC, tak mobilní uživatele.

Studie zjistila, že obyvatelé USA jsou na sociálních sítích fixováni o trochu víc než internetoví uživatelé z Velké Británie, kteří na sociálních sítích tráví 13 minut z každé hodiny, a Australané, kteří na nich tráví 14 minut z hodiny.

Čísla týkající se sociálních sítí ve Spojených státech v průběhu několika posledních let stagnovala. Experian oznámil, že sociální sítě v roce 2011 odpovídaly za 30 procent Američanova času online, přičemž loni vyšlo stejné číslo jako letos, tedy 27 procent.

Dan Olds, analytik společnosti The Gabriel Consulting Group, řekl, že ho nepřekvapuje, že lidé tráví tolik času na Facebooku, Google+ a Tumblr, a to i přesto, že se kdekoliv jinde na internetu nachází studnice hodnotných informací.

Podle Oldse už se využívání sociálních sítí nikam neposunuje, což signalizuje, že dny vysokého růstu jsou minulostí. Minimálně ve Spojených státech. „Nicméně pobyt na sociálních sítích je zdaleka největší jednotlivou položkou, která zabírá online čas lidí, což ukazuje, že se sociální sítě staly nedílnou součástí života,“ tvrdí Olds.

Struktura využívání sociálních sítí

V průběhu posledních několika let přešly stránky typu Facebook a Twitter z fáze „obrázky z párty“ a „rozkošná koťátka“ do fáze, v níž uživatelé debatují o politice, podporují jeden druhého při přírodních katastrofách a dokonce sbírají podporu pro politické změny.

Experian dále oznámil, že 9 minut z průměrné hodiny online je stráveno na zábavních stránkách; 5 minut online nakupováním; a asi 3 minuty na stránkách týkajících se businessu, na e-mailu a na zpravodajských serverech.

Ve zprávě se také píše, že asi 3 minuty z každé hodiny jsou tráveny na stránkách pro dospělé.

příloha_ovladnete_sva_data

Studie Experianu je založena na průzkumu více než 50 tisíc mobilních uživatelů a 10 milionů uživatelů internetu ve Spojených státech. Všem účastníkům průzkumu bylo více než 18 let.

Zdroj: IDG News Service

Byl pro vás článek přínosný?