Global Connectivity Index: vede Německo před USA a Velkou Británií

Společnost Huawei zveřejňuje svůj nejnovější přehled Global Connectivity Index (GCI). Studie ukazuje, jak informační a komunikační technologie zvyšují konkurenceschopnost a schopnost inovace, slouží jako podpora investic i podnikání. Index „míry zasíťování“ se stanovuje jak pro jednotlivé země, tak i pro vybrané průmyslové obory.

Global Connectivity Index: vede Německo před USA a Velkou Británií


Index GCI pro jednotlivé státy se počítá z řady indikátorů, jako je internetová konektivita/šířka pásma na jednoho uživatele, podíl investic do telekomunikací na celkovém HDP nebo průměrný počet IP adres na jednoho uživatele internetu. Do výpočtu je zahrnuta i penetrace vysokorychlostního připojení domácností a to, jaký podíl mají telekomunikační operátoři z datových služeb. Posuzuje se kvalita regulace, počet stažených mobilních aplikací, u řady veličin se navíc berou v úvahu nejenom statická čísla, ale i míra růstu v posledních letech.

Do srovnání bylo zahrnuto 25 zemí ze všech kontinentů. Pořadí na prvních 5 místech je následující:

1.Německo,
2. USA,
3. Velká Británie,
4. Chile,
5. Japonsko.

Z evropských zemí se Francie umístila 7., Rusko 12., Itálie 13. a Turecko na 17. místě. Studie společnosti Huawei upozorňuje, že překvapivé je dobré umístění Chile (kde velkou roli hraje zřejmě technologický hub Chilecon Valley) a tempo růstu, které ukazuje Keňa. V Keni vláda investuje do telekomunikací 2,4 % HDP, více než v kterékoliv jiné sledované zemi. Naopak oproti očekávání dopadly hůře Japonsko a Jižní Korea (6. místo), které jsou často vnímány jako země na technologické špičce – zde ovšem hraje roli i zvolená metodika, protože obě země mají již relativně menší potenciál k dalšímu růstu.

Co se týče indexu GCI pro jednotlivé obory, posuzoval se podíl ICT na rozpočtu organizací i jeho plánované navyšování. Dalším kritériem byla efektivita nasazení ICT (zlepšování procesů i urychlování uvádění nových produktů na trh), množství komunikačních kanálů se zákazníky i podíl prodejů uskutečněných digitálně. Pořadí jednotlivých oborů podle GCI je následující: finanční služby, vzdělávací sektor, energetika, doprava a logistika, výroba, vlády/státní správa, zdravotní péče, utility (rozvodné sítě), maloobchod a zemědělství.

Na otázku, jaké technologie budou klíčové pro další růst podnikání, nejvíce respondentů v rámci průzkumu uvádělo mobilní širokopásmové služby (48 %), cloud computing (45 %) a analýzy dat (včetně trendu „big data“ – 43 %). Mezi odpověďmi se objevily rovněž senzory/internet věcí, videokonference, sociální sítě, virtualizace/softwarově definovaná infrastruktura, sjednocená komunikace, 3D tisk a rozšířená (augmented) realita.

Zdroj: Huawei (kompletní studie ke stažení)

Čtěte také:
→ Společnost Huawei otevřela nové inovační centrum v Evropě
Nové inovační centrum se nachází v sídle společnosti SAP, v zóně vyhrazené partnerům. Centrum je určeno pro testování výkonu a standardů, ukázky produktů a řešení, školení a certifikace. Bude rovněž fungovat jako inkubátor pro vývoj inovativních řešení partnerů a zákazníků.
→ Společnost Huawei se stala čtvrtým největším dodavatelem serverů
Noví výrobci prodnikají do zavedených segmentů. Studie přední analytických firem Gartner a IDC ukazují systematický nárůst tržního podílu Huawei.

Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.

G+


Úvodní foto: Huawei.com




Komentáře