Jak velká data chrání životy v New Yorku (1.)

Aby dokázal sílu rozdělování zdrojů za pomoci dat, použil analytický ředitel oddělení strategického plánování newyorské radnice data k identifikaci budov náchylných k požárům – a zraněním a úmrtím hasičů.

Jak velká data chrání životy v New Yorku (1.)


Myslíte si, že má váš podnik velký problém s daty? Podívejte se na město New York: s populací čítající 8,2 milionu obyvatel je to zdaleka největší město ve Spojených státech. A generuje data – spoustu dat – a většinu z nich ve vysoce fragmentovaných silech rozdělených mezi spoustu městských agentur a oddělení, která zajišťují chod „Big Apple“.

Mezi tato data patří identifikační čísla podnikatelů, daňová čísla různých městských obvodů, živnostenské listy, parkovací lístky, zdravotní inspekce, dopravní přestupky, zločiny, volání na ambulanci, požáry a mnoho dalších údajů.

„Jsme tady v hotelu Hilton v New Yorku,“ říká Michael Flowers, analytický ředitel oddělení strategického plánování newyorské radnice na konferenci O’Reilly Strata Conference + Hadoop World. „Jde o určitou zeměpisnou délku a šířku; je to poštovní adresa, je to městský blok, je to nemovitost s číslem pro placení daně, je to číslo popisné… a spousta dalších věcí, které pro každou z agentur určují, co mají s danou budovou dělat. Ale z hlediska působení každé této informace na jinou informaci začínají být tato data extrémně složitá z pohledu ontologie a taxonomie. Navíc jsou různé informace uloženy v různých částech města, takže jsou neuvěřitelně fragmentované. Samotné systémy se pohybují ve škále od těch nejnovějších a nejpřehlednějších po staré střediskové servery, s nimiž je práce velmi složitá.“

Linka 311 přijme více než 65 tisíc hovorů denně

Aby se situace ještě trochu zkomplikovala, přijímá nekrizová linka New Yorku 311 více než 65 tisíc hovorů denně – od stěžování si na hluk a hlášení o výmolů na cestách a rozbitých chodník po otázky typu jak získat kopii určitého dokumentu či zda je legální chovat piraně.

„Přizpůsobujeme rozdělování zdrojů naší agentury na bázi jednoduché řady,“ říká Flowers. „Někdo volá, tak mu prostě odpovíme.“

Problémem je, že hovory na číslo 311 nemusí být nezbytně dobrým indikátorem toho, kam tyto zdroje opravdu potřebují směřovat. Tyto hovory jsou daty, ale ne komplexními daty.

Takže Flowers realizoval inovativní projekt pro starostu New Yorku Michaela Bloomberga. Společně se svým týmem potřeboval ukázat radním New Yorku, jak mohou být obrovská množství dat využita pro efektivnější alokaci zdrojů.

„Snažíme se ulehčit si život tam, kde to jde a rozmísťujeme zdroje tak efektivně, jak jen můžeme, abychom mohli snižovat daně,“ vysvětluje Flowers. „Potřebovali jsme přijít na způsob, jak demonstrovat užitečnost společné platformy. Musel jsem jít a ukázat radním New Yorku, že má smysl tyto informace spojit a využít. To byl náš úkol; a o tom jsou inovativní projekty.“

Pokračování


Úvodní foto: © SVLuma - Fotolia.com




Komentáře