Jak zajistit úspěch na firemních sociálních sítích (1)

Podnikové sociální sítě pomáhají zaměstnancům spolupracovat pohodlnějším způsobem. Aby však měly reálný dopad na váš byznys, budete potřebovat skutečně masivní platformu.

Jak zajistit úspěch na firemních sociálních sítích (1)


Facebook, Google+ a Twitter – není těžké pochopit, že se sociální sítě staly důležitou součástí naší společnosti. Zároveň ale vzniká tlak na rozšiřování sociální komunikace a spolupráce v reálném čase přímo v podniku, tak aby pracovníci a členové týmu mohli získat povědomí o tom, na čem pracují ostatní, jaké zdroje mají k dispozici či kdo je expertem ve které oblasti. Jestliže jste CIO a zvažujete platformu pro sociální komunikaci ve vaší firmě, případně jste členem komise, které byl zadán úkol, aby nalezla vhodné řešení této otázky, je tento článek určen přesně pro vás. Podíváme se, jaké místo mají sociální sítě v podniku a jaké funkce a požadavky musí mít sociální platformy k tomu, aby byly efektivní.

Jedno varování na úvod: jakákoliv diskuze o podnikových sociálních sítích by měla být rozdělena do dvou různých rovin. Existuje interní prostředí, kde se mohou navzájem nacházet kolegové nebo členové komunity přidružené k organizaci, střetnout se a diskutovat o relevantních detailech svého byznysu a práce. Druhým typem je externí sociální komunikace, kde se setkávají týmy obchodu, marketingu a PR, aby tvořily konverzace, působily na zákazníky, potenciální klienty, výrobce a další. Tento článek bude pojednávat o interních sítích.

Jak podnikové sociální sítě podněcují zapojení zaměstnanců

pojování lidí ve vaší společnosti má svou hodnotu, zvláště v případě, kdy máte několik různých oddělených sídel a stovky, ne-li tisíce pracovníků. Představte si, že potřebujete vyřešit nějaký problém, například analyzovat důležitou tabulku. Nevíte totiž, jak vzniklo určité číslo v ní. Takže jdete na intranet, zadáte frázi „cena prodaného zboží pro divizi X“ a ihned uvidíte správné lidi, kteří uvedené číslo spočítali. Připojíte se k nim na vnitrofiremní chat, a máte to. Žádné náklady na cestu, žádné dlouhé úvody – jen zbourané zdi.

Například Microsoft měl za to, že je tato schopnost tak důležitá, že pro její produkt neváhal koupit celou společnost. Gigant tedy provedl akvizici Yammeru, čtyři roky staré firmy provozující sociální síť, a to prostě proto, že cítil, že zaostává za vysoce integrovanými sociálními platformami, jako je například chatovací nástroj Salesforce.com. Technologii Yammer zapojí společnost souběžně s Office 2013, přičemž by měla být integrována například do SharePointu, a to ať už ve verzi on-premise nebo v cloudu. Pokud máte pocit, že na sociální party podniků vstupujete pozdě, může vás těšit, že jste se vyhnuli utracení 1,2 miliardy dolarů – které právě za Yammer zaplatil Microsoft – jenom proto, abyste o sobě mohli říci, že jste dohnali trh.

Pět věcí, které budete chtít od podnikové platformy pro sociální síť

Ve chvíli, kdy začínáte přemýšlet, jak standardizovat podnikovou platformu pro sociální síť, dejte ve svých úvahách prioritu následujícím prvkům. Každý z nich je totiž kriticky důležitý pro uskutečnění plné sociální strategie v interním prostředí firmy.

  1. Synchronizace korporátního adresáře
  2. Nastavitelné uživatelské profily 
  3. Integrace s nástroji pro spolupráci
  4. Shoda s předpisy a zákony
  5. Měření a analýza

Pokračování →


Úvodní foto: © Antonio Gravante - Fotolia.com




Komentáře