Jaké přínosy může přinést uzavřená sociální síť? (2.)

Facebook používá už miliarda lidí. Yammer, neboli Facebook upravený pro firmy, okolo pěti milionů. A uživatelů firemních, tedy uzavřených sociálních sítí stále přibývá. Budete mezi nimi i vy?

Jaké přínosy může přinést uzavřená sociální síť? (2.)


← Předchozí díl

MangoApps – když chcete víc

Nestačí vám Yammer? Chtějte MangoApps (http://www.mangoapps.com). V základní verzi je také zdarma, ovšem dostupný je zatím pouze v angličtině (i když individuálně nabízí lokalizaci podle potřeb firmy). Kromě klasických funkcí sociální sítě nabízí i možnost pokročilé správy úkolů, projektů, nápadů, kalendáře nebo dokumentů. Využívat můžete i funkci chatu včetně chatu skupinového a nástroj pro videokonference. Náročnější zákazníci pak ocení možnost soukromého cloudu nebo dokonce instalace na vlastním serveru. Aplikace se proto i díky své flexibilitě hodí pro velké společnosti.

Chatter hlavně pro zákazníky Salesforce.com

Jako produkt společnosti Salesforce.com se Chatter (https://www.chatter.com/eu/) vyplatí používat zejména těm firmám, které už jsou jejími zákazníky a využívají například její aplikaci pro CRM. Pro ty je Chatter v základní verzi zdarma – ostatní si ho mohou zdarma pouze vyzkoušet. Chatter podobné funkce jako Yammer, snad s jedinou výraznou výhodou navíc, kterou je instant messaging. Nevýhodou pak je nulová podpora češtiny.

Jive: dražší, ale výkonná možnost

Jive (http://www.jivesoftware.com/) je aplikace s trochu dražším provozem a jediné, co dostanete zdarma, je zkušební verze. Minimální počet uživatelů je 25 s minimálním tarifem 12 dolarů měsíčně. Je ale zřejmé, že Jive míří spíš na velké ryby, které umí některý ze světových jazyků. Nabídka funkcí je velice štědrá a podobně jako u MangoApps zahrnuje i zadávání a kontrolu úkolů, místo pro shromažďování a organizaci nápadů nebo online spolupráci na dokumentech. Zajímavostí je například integrace s aplikacemi Microsoft, jako je SharePoint, Office nebo Outlook. Ovšem poté, co Microsoft koupil Yammer, můžeme i u Yammeru počítat s podobným vývojem.

Na závěr článku nemůžeme opomenout význam interních sociálních sítí v kontextu vývoje práce jako takové. Čím dál více firem využívá možností práce na dálku, ať už z domova nebo odkudkoliv, kde je možné se připojit k internetu. Z hlediska tohoto trendu se firemní sociální síť může stát potřebným stmelujícím elementem pro tým lidí, kteří už se tak často nepotkávají v kanceláři. Více se o tomto fenoménu dočtete například v bezplatném e-booku.

Ať už si pak vyberete jakoukoli z aplikací, počítejte s tím, že firemní sociální sítě mají jeden háček. Musíte se pro ně nadchnout. Stejně jako Facebook funguje díky tomu, že ho lidé milují, tak i vaše sociální síť bude žít jen tehdy, pokud ji budete používat rádi a nadchnete pro ni i své zaměstnance. Pak vás její používání může už jen příjemně překvapit.

Autor pracuje jako konzultant pro firmu Worklineslužby.cz a podílí se na
zavádění nástrojů pro snadnou práci na dálku.


Úvodní foto: © Kadmy - Fotolia.com




Komentáře