Lidé mají stále potíže při používání nových technologií

Až 83 % lidí má potíže při používání chytrých zařízení. Podle nové studie poradenské společnosti Accenture mají moderní zařízení, jako jsou chytré hodinky, domovní termostaty, monitory fyzické zátěže, chytré zábavní systémy v automobilech, domácí bezpečnostní kamery a systémy i nositelné chytré zdravotní pomůcky, stále rezervy v intuitivním a komfortním užívání.

Lidé mají stále potíže při používání nových technologií


Jednoznačně největší problémy, a to podle 21 % lidí, vyplývají ze složitosti používání zařízení a 19 % dotázaných má problémy s jejich optimálním nastavením. Přitom celých 33 % lidí ze všech věkových a geografických skupin uvedlo „snadné používání“ jako nejdůležitější kritérium při rozhodování o koupi produktu. Funkce a možnosti výrobku jsou důležité pro 29 % dotázaných. A pro 22 % je při nákupu důležitá „důvěryhodná značka“.

„Některé technologické společnosti by se u nových chytrých zařízení měly vrátit zpátky k rýsovacímu prknu a začít znovu a lépe. Promyslet svůj přístup k vývoji produktů tak, aby byl více zaměřen na uživatelské pohodlí zákazníka,“ řekl Sami Luukkonen, výkonný ředitel skupiny elektroniky a technologií ve společnosti Accenture. „Měli by provést zásadní změny, nezaměřovat se hlavně na detailní odlišení produktů jednotlivými funkcemi, ale spíše na jejich využitelnost jako takovou.“

Nákupní plány

V horizontu 12 měsíců jsou respondenti k nákupu zmíněných chytrých moderních zařízení spíše zdrženliví, ovšem na období příštích pěti let jsou jejich plány mnohem smělejší. V průběhu roku například plánuje nákup nositelného monitoru fyzické zátěže 12 % zákazníků, ale do pěti let si jej chce koupit 40 % z nich. Chytré hodinky si v příštích 12 měsících hodlá koupit 12 % a do pěti let 41 % zákazníků.

Dalšími kategoriemi, jejichž nákup v příštích pěti letech zvažuje významná skupina zákazníků, jsou chytré zabezpečovací systémy (41 %), inteligentní termostaty (39 %), chytré zábavní systémy v automobilech (37 %), domácí 3D tiskárny a brýle se zabudovanými displeji, které plánuje koupit 35 % zákazníků.

Tradiční kategorie zpomalují růst

Průzkum odhalil, že po několika letech rychlého růstu mají nákupní trendy v několika významných a tradičních kategoriích moderních technologií zpomalující tendenci. Mezi roky 2014 a 2015 procento respondentů, kteří plánují nákup určitého zařízení, pokleslo u 9 z 13 zkoumaných kategorií produktů, včetně smartphonů, tabletů, notebooků, televizorů s vysokým rozlišením a stolních počítačů.

O nákupu smartphonu v příštím roce například uvažuje 54 % zákazníků, což je pokles o čtyři body oproti 58 % v minulém roce. Další znatelný pokles nastal u tabletů, které zamýšlí v příštím roce zakoupit 38 % zákazníků oproti 44 % v minulém roce. Obdobná situace je u televizorů s vysokým rozlišením, které si hodlá zakoupit 36 % oproti 44 % zákazníků v minulém roce.
 
„Jelikož plánované nákupy u tradičních kategorií zařízení vykazují pokles, měly by technologické společnost pokles příjmů nahradit prodeji nových kategorií zařízení, jako jsou nositelné zdravotní a cvičební monitory,“ dodává Luukkonen. „Tyto kategorie jsou nejlepším příkladem rozšiřujícího se trhu tzv. internetu věcí, který bude pro růst technologických firem na mnoho následujících let rozhodující.“
 
Nedůvěra v digitální svět

Průzkum zjistil, že pro zákazníky je velmi důležitá důvěra. Více než polovina z nich (54 %) si není vždy jistá bezpečností svých osobních dat na internetu, např. e-mailových adres, čísel mobilních telefonů a historií svých online nákupů. Navíc procentuální podíl zákazníků, kteří „nejsou přesvědčeni, že jsou jejich osobní data na internetu chráněna, a proto tímto způsobem informace nikdy nesdílí“ vzrostl ze 7 % v minulém roce na letošních 10 %.
 
Průzkum byl prováděn online v říjnu a listopadu 2014, zúčastnilo se jej 24.000 zákazníků z 24 zemí včetně ČR.

Zdroj: Accenture

Čtěte také:
→ 52 % lidí si během roku 2014 koupí nositelné technologie
Zájem je především o fitness monitory na sledování fyzické aktivity a celkového managementu zdraví, říká studie poradenské společnosti Accenture, provedená v 6 vyspělých zemích.
→ 6 technologických trendů, které změní rovnováhu sil ve prospěch velkých firem
Dokonalé zvládnutí digitálních technologií je stále zásadnější pro konkurenceschopnost firem. Doba inovativních start-upů pravděpodobně brzo skončí.

Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.

G+


Úvodní foto: © violetkaipa - Fotolia.com




Komentáře