Mark Hurd v Londýně poodhalil strategii společnosti Oracle

Dne 17. října 2012 se v prostorách londýnského hotelu Savoy konalo tiskové setkání s představiteli společnosti Oracle, kteří zde představili aktuální strategii pro oblast hardware, software i cloudu.

Mark Hurd v Londýně poodhalil strategii společnosti Oracle


Pozice úvodního řečníka se chopil Rajan Krishnan, který ve společnosti Oracle EMEA působí na pozici Vice President pro oblast Applications Development. Rajan se na úvod zaměřil na význam a pozici regionu EMEA, který podle něj pro Oracle znamená 1/3 celkových výnosů. U služeb typu PaaS a IaaS se Oracle snaží dosáhnout stavu, kdy by nabízela řešení „best of breed“ ve všech kategoriích, v nichž se na trhu pohybuje. To, jak se tuto vizi daří naplňovat, demonstroval na tzv. magických kvadrantech, vydávaných analytiky společnosti Gartner. Produkty společnosti Oracle totiž údajně figurují v pozici „leader“ v 72 různých kategoriích.

Trendy blízké budoucnosti

Za hlavní trendy, které hýbou vývojem IT v současnosti a budou se na rozvoji podílet i v blízké budoucnosti Rajan označil mobilitu, velká data a sociální média. Jednu ze zajímavých myšlenek Krishnan sdělil právě v souvislosti se sociálními médii a informačními systémy na podporu prodeje a marketingu. Uvedl, že zákazníci dnes disponují „megafony“, jejichž prostřednictvím mohou „hlásat“ svou (ne)spokojenost mnohem efektivněji než dříve. Společnosti by na to měly být připraveny a měly by být schopny nespokojeným zákazníkům nabídnout prvotřídní servis při řešení jejich problémů.

Další část svého proslovu Krishnan věnoval problematice vertikální integrace produktů Oracle (Exadata, Exalogic, Exalytics), jež by měla zákazníkům přinést úspory plynoucí z nižšího objemu pracnosti při nakládání s takovým IT prostředím. Z hlediska diverzity doručování je společnost Oracle podle Krishnana u své aktuální generace Fusion produktů připravena zabezpečit provoz aplikací jak on-premise, což je řešení pro konzervativní zákazníky, tak i v prostředí privátního i veřejného cloudu. Kolem 10 procent rozpočtu na informační technologie je typicky dedikováno na oblast ukládání dat, jedním z řešení je podle Oracle jejich důkladná komprese.

Důraz na komplexní řešení

Jako druhý v pořadí vystoupil John Fowler působící ve společnosti Oracle jako Executive Vice President divize Systems. Také on zdůraznil eminentní zájem společnosti Oracle na dodávkách komplexních řešení, která zahrnují hardware, software i middleware. O tom, že je to výhodné z pohledu samotného byznysu společnosti Oracle není třeba pochybovat, pro zákazníky by zde měla existovat přidaná hodnota v podobě perfektní kompatibility a absence problémů, neboť „systémy jsou od počátku navrženy tak, aby pracovaly spolu“. Jako příklad uvedl problematiku virtualizace, která podle něj ztrácí na významu, neboť může být do serverů zabudována již na hardwarové úrovni.

Finální část celého setkání si pro sebe vyhradil Mark Hurd, prezident společnosti Oracle. Ten se ukázal být výborným řečníkem a jeho prezentaci tak nechyběla potřebná dynamika. Mark neváhal prohlásit, že společnosti Oracle se daří výborně, což demonstroval dvou- až trojciferným meziročním růstem v celé řadě oblastí. O prosperitě podle něj svědčí také to, že společnost v současnost intenzivně najímá nové vývojáře, část z nich také v Evropě.

Z pohledu realizovaných akvizic v uplynulém roce společnost Oracle utratila více než 6 miliard amerických dollarů. V drtivé většině případů se jednalo o prostředky utracené za účelem inkrementálního rozšiřování portfolia Oracle o nové vlastnosti a funkce. Portfolio společnosti Oracle označil za „kompletně inovované a velmi konkurenceschopné“, přičemž vypíchnul novou verzi databáze 12c či výrazné zrychlení u Exadata. O tom, kolik do akvizic Oracle vloží v letošním roce, však odmítal spekulovat.  


Úvodní foto: © carlosgardel - Fotolia.com




Komentáře