Office 365 pro menší firmy: služby v cloudu

Microsoft letos rozšířil nabídku cloudových služeb pro firmy. Office 365 Small Business a Office 365 Small Business Premium cílí speciálně na firmy s maximálně 25 zaměstnanci. Jaké výhody přinášejí?

Office 365 pro menší firmy: služby v cloudu


Nabídka různých variant služby Office 365 již dříve byla poměrně pestrá a škálovatelná podle počtu uživatelů (resp. zaměstnanců), ovšem od letošního roku Microsoft nově nabízí balíčky služeb Office 365 Small Business a Office 365 Small Business Premium určené speciálně pro firmy s maximálně 25 zaměstnanci.

Jak s Office 365 Small Business, tak s Office 365 Small Business Premium firmy získají služby založené na produktech Exchange, SharePoint a Lync běžících ve veřejném cloudu. Software je zde poskytován jako služba (SaaS). I firmy do 25 zaměstnanců si mohou dovolit IT služby, které kvůli potřebě firemního serveru byly dříve dostupné hlavně pro větší firmy.

Exchange, SharePoint a Lync bez serveru

Firmy nepotřebují vlastní server pro Exchange, SharePoint či Lync, takže odpadají nejen náklady na jeho pořízení, ale také náklady na správu vlastního serveru a jeho případné opravy a modernizace. Není také nutné nakupovat licence pro Exchange, SharePoint či Lync a s nimi kompatibilní systém, popřípadě časem rozmýšlet investici do přechodu na novější verzi.

Microsoft firmám nabízí služby založené na jeho produktech Exchange, SharePoint a Lync vždy v nejnovější verzi. Firmy platí jen měsíční nebo roční poplatek odvíjející se podle počtu uživatelů s tím, že maximem je 25 uživatelů. Levnější varianta Office 365 Small Business vyjde bez DPH na 4,10 € na uživatele měsíčně nebo 49,10 € ročně.

Dražší varianta Office 365 Small Business Premium je zpoplatněna částkou 10.40 € na uživatele měsíčně nebo 124,80 € ročně. Ceny jsou opět bez DPH. Tato dražší varianta zahrnuje i poskytování licencí nejnovější verze kancelářské sady Office pro Windows či OS X a aplikace Office Mobile pro mobilní platformy Android a iOS. V tomto článku se ale budeme věnovat jen službám.

Roční fakturace je sice v obou případech na první pohled cenově výhodnější, ovšem má méně pružnou škálovatelnost z hlediska snižování nákladů při snížení počtu zaměstnanců. To se projeví až v dalším fakturačním období, tedy až při platbě na další rok. Pro firmy s velmi proměnlivým počtem zaměstnanců (resp. uživatelů) je zpravidla výhodnější měsíční fakturace (i přes svou vyšší cenu).

Řešení pro e-maily, kalendáře a adresáře

Základní službou je poskytování hostovaného e-mailu, na který jsou vázány služby adresáře a kalendáře. V pozadí je samozřejmě cloudový Exchange. Vedle privátních kalendářů jednotlivých uživatelů je možné vytvářet sdílené kalendáře například pro plánování firemních akcí. Pro každého uživatele je připravena e-mailová schránka s kapacitou 25 GB.

Lze využít vlastní internetové domény druhého řádu. Přístup k e-mailovým schránkám je možný prostřednictvím webové aplikace, ale také z libovolného e-mailového klienta podporujícího POP3 nebo IMAP. K jejich podpoře Microsoft přidává technologii Exchange ActiveSync (EAS), přes kterou lze synchronizovat jak elektronickou poštu, tak záznamy z kalendáře a adresáře.

Exchange ActiveSync spolupracuje především s programem Microsoft Outlook, ale umožňuje i synchronizaci dat s mobilním zařízením. Z mobilních platforem Exchange ActiveSync vedle Windows Phone podporují také například iOS či BlackBerry. V případě systému Android není podpora automatická. Záleží na konkrétním zařízení, popřípadě na instalaci aplikace třetí strany.





Úvodní foto: Jiří Macich, ml.




Komentáře