Uživatelé se bojí úniku citlivých dat, přesto je 70 % pravidelně sdílí

69 % uživatelů chytrých telefonů si prohlíží a sdílí mnohem více osobního obsahu než před dvěma lety a každý druhý vidí ochranu osobních informací jako stěžejní téma pro politickou agendu.

Uživatelé se bojí úniku citlivých dat, přesto je 70 % pravidelně sdílí


Přes 70 % uživatelů smartphonů pravidelně sdílí osobní fotografie.  37 % uživatelů smartphonů věří, že on-line sdílení informací o korupčním jednání určité organizace má mnohem větší vliv než nahlášení na policii. 53 % uživatelů se domnívá, že má kontrolu nad informacemi, které sdílí.

Uvedné údaje vyplývají ze zprávy Ericsson ConsumerLab „Sdílení informací – vzestup vlivu spotřebitele“, která se zaměřila na stále diskutovanější téma sdílení osobních informací online, ke kterému přistupuje z hlediska jednotlivců, ale i firem a institucí. V mobilní éře internetu se totiž stále častěji potýkáme s otázkou, jak společnosti, autority a další organizace nakládají s našimi osobními údaji a citlivými informacemi.

Internet umožňuje uživatelům sdílení zajímavých zkušeností se všemi známými. Naše zvědavost ale vzrůstá a stále častěji vyhledáváme informace nejen o lidech, které známe a s nimiž jsme v interakci, ale i o těch, které osobně neznáme. Důsledkem toho je, že se uživatelé na internetu stali jakýmisi občanskými novináři. Více než polovina dotázaných věří, že díky sdílení informací on-line jsou schopni lépe prosazovat svůj názor a přímo tak ovlivňovat společnosti a značky. 34 % zákazníků připouští, že pokud má negativní zkušenost spojenou s nějakou společností, podělí se o ni on-line. 12 % uživatelů potom pravidelně na týdenní bázi sdílí informace týkající se značek.

Rebecka Cedering Ångström působící jako poradkyně v ConsumerLab, říká: „Více než polovina dotázaných uživatelů se domnívá, že internet zvýšil možnosti k oznámení korupčního nebo nezákonného chování ze strany společností a organizací, což je považováno za pozitivní.“ 64 % uživatelů by však rádo zastavilo on-line šíření negativních informací o vlastní osobě a 46 % uživatelů by uvítalo verifikační službu, která by ověřila autentičnost sdíleného příspěvku. Uživatelé také chtějí, aby byla ochrana osobních informací prioritou politických debat.

Paradoxní je, že ačkoliv vyžadujeme, aby každý, kdo se o nás na internetu zmiňuje, měl naše svolení, sami tuto možnost ostatním nedáváme. 20 % uživatelů přiznává, že pravidelně sdílí fotografie nebo video někoho, koho nezná. V budoucnu je tedy třeba najít rovnováhu mezi těmito dvěma přístupy. Nárůst sdílení informací je klíčovým faktorem při vytvoření kultury udržitelného sdílení informací, které je prospěšné pro všechny a zároveň chrání soukromí jednotlivce.

O průzkumu: Report vychází ze sběru dat, který probíhal mezi 5000 uživateli smartphonů ve věku mezi 15 a 69 lety z celého světa.

 


Úvodní foto: © Kirill Kedrinski - Fotolia.com




Komentáře