Uživatelské a spotřebitelské IT trendy pro rok 2014

Společnost Ericsson ve svém pravidelném reportu ConsumerLab zveřejnila výhled trendů pro rok 2014.

Uživatelské a spotřebitelské IT trendy pro rok 2014


Výzkumná aktivita Ericsson ConsumerLab sleduje spotřebitelské trendy již více než 15 let a zaměřuje se na způsoby využívání produktů a služeb v rámci informačních a komunikačních technologií. Ročně se osloví více než 100 000 jedinců z více než 40 zemí po celém světě. Podívejme se na závěry, které se týkají výhledu na rok 2014:

Top 10 trendů pro rok 2014

  • Aplikace změní celou společnost
    Aplikace jsou nyní pro uživatele smartphonů důležitější než to, jaký typ telefonu mají. Lidé masivně požadují aplikace pro všechna odvětví, přes nakupování, péči o rodinu a blízké až po komunikaci s úřady.

  • Biometrika
    Lidské tělo se stává novým heslem – 52 % uživatelů smartphonů deklaruje, že chce využívat biometrické otisky namísto hesla. 48 % z nich má zájem o snímání duhovky. Celkem 74 % respondentů deklaruje, že v roce 2014 budou biometrické smartphony hlavním proudem.

  • Sebemonitoring uživatelů
    Krevní tlak, puls, naše kroky, to jsou některé příklady toho, jak se stále více měříme pomocí mobilních zařízení. Celkem 40 % uživatelů smartphonů má zájem, aby telefon monitoroval všechny jejich biologické a fyzické procesy a pohyby.

  • Pokrytí internetem předpokládáme všude
    Počet čárek na našem telefonu již nepředstavuje důkaz pro dobré internetové pokrytí. Z výzkumu ConsumerLab vyplynulo, že nejhorší internetové pokrytí je v metru.

  • Smartphony pomáhají přiblížit masivní využívání internetových služeb
    To, že je nyní smrtphone dostupný prakticky pro každého z nás znamená, že není již potřeba nákladných zařízení pro využívání internetových služeb. Celkem 51 % všech spotřebitelů uvádí, že jejich telefon je nejdůležitější technologií a pro mnohé se stává primárním k využívání internetu.

  • Výhody být online převažují nad obavami o bezpečí
    Přesto, že 56 % všech uživatelů internetu je znepokojeno ohledně míry ochrany jejich soukromí, pouze 4 % z nich deklarují, že by internet v budoucnu používali méně. Místo toho uživatelé minimalizují riziko tím, že značně omezili uvádění svých osobních údajů.

  • Video na vyžádání
    Přestože máme nyní podstatně širší výběr toho, co chceme sledovat, jsme stále více ovlivňováni ve své volbě našimi přáteli. 38 % respondentů tvrdí, že sleduje videoklipy doporučené jejich kamarády a přáteli.

  • Sledování údajů o datových přenosech
    Celkem 48 % spotřebitelů používá aplikace, aby lépe pochopili svou spotřebu dat. Zatímco 41 % chce vědět, kolik dat spotřebují, 33 % se chce ujistit, že data byla účtována správně.

G+





Úvodní foto: Ericsson




Komentáře