Zapomeňte na velká data, hodnota je ve velkých odpovědích (2.)

Technický ředitel kampaně pro znovuzvolení Baracka Obamy říká, že bychom se měli přestat zabývat velkými daty. Namísto toho bychom se měli zaměřit na „velké odpovědi“, které tato data poskytují. EMC je technologickou společností, která plánuje přetvořit velké odpovědi ve velké výhry zákazníků.

Zapomeňte na velká data, hodnota je ve velkých odpovědích (2.)


Předchozí díl

EMC používá velká data, aby zjistila, kdo je u konkurence nespokojený

Stejná strategie funguje uvnitř EMC. Výrobce úložišť využívá analýzu z různých důvodů, přičemž nejzajímavějším z nich je udržování spokojenosti zákazníků. EMC ví, kteří zákazníci jsou loajální, kteří jsou nespokojení a kteří jsou polapeni.

Je zajímavé podotknout, že je v pořádku, pokud je zákazník loajální a zároveň polapený, ale zákazník, který je jenom polapený, je problém čekající na někoho, kdo vymyslí, jak ho dostat z pasti. To pravděpodobně popisuje většinu dnešní instalační základny Oraclu – uvěznění zákazníci snažící se nalézt cestu ven; na konci 80. let se jednalo o zákazníky IBM. Společnosti Sun a Microsoft agresivně přišly se způsoby, jak by tito zákazníci mohli uniknout. V několika málo měsících se ze zdravé společnosti, jakou byla IBM, stala společnost „na umělé výživě“.

Se svými znalostmi v této oblasti je firma EMC lépe schopna cílit produkty, služby, software, podporu a exkluzivní vztahy pro maximalizaci loajality zákazníků. Konečným výsledkem je nárůst ziskovosti a podílu na trhu. Tento program je tak úspěšný, že člověk, který jej vytvořil – viceprezident pro kvalitu Jim Bampos – jej nyní prodává partnerům a zákazníkům, kteří požadovali, aby z něj [z programu] udělala EMC zvláštní produkt.

EMC šla ještě o krok dál tím, že analyzovala také zákazníky konkurence, aby z nich mohla udělat stoupence a zákazníky EMC. Tento proces odráží způsob, jakým Obama vyhrál volby v roce 2012, nemá v dnešním IT odvětví konkurenci a – vezmeme-li v úvahu navýšení výkonu v nové platformě Greenplum Pivotal HD, může být brzy nezastavitelný.

Ve všech těch velkých datech hledejte velké odpovědi

Pro management není na financování úsilí v oblasti velkých dat a na procesa ukládání, správy, ochrany a optimalizace dat vůbec nic zajímavého. Ano, je to nutné zlo, ale manažer chce prostě rychlou odpověď, aby mohl zvítězit na trhu a posunout svou kariéru kupředu. Zaměření na samotná data tuto odpověď nepřinese. A co ji tedy přinese? Informace, které manažeři opravdu využijí.

Proto Reed argumentuje, že se celá myšlenka velkých dat zaměřuje na špatnou věc. Lidé nechtějí data; chtějí rychlé a přesné odpovědi na důležité otázky. To je poselství oznámení na akci Pivotal HD, a proto je důležité pochopit, jak Barack Obama vyhrál volby, které měl prohrát. Podobné zaměření na velké odpovědi namísto velkých dat by mohlo lépe zajistit úspěch vaší vlastní společnosti.


Úvodní foto: © Sergey Nivens - Fotolia.com




Komentáře