Známkujeme Windows 8 po třech měsících (2.)

Jaké známky si zaslouží systém Windows 8 v našem čtvrtletním hodnocení? Podívejte se na druhý díl analýzy.

Známkujeme Windows 8 po třech měsících (2.)


Předchozí díl

Použitelnost

Rádi bychom tvrdili, že se od spuštění prodeje systému něco změnilo. Bohužel, nezměnilo. Moderní uživatelské rozhraní stále potvrzuje, že nic, co jste kdy věděli o Windows, není pravda. Na ploše není žádné tlačítko start. Experti se při vyslovení Windows 8 stále třesou.

Nám moderní rozhraní sice připadá jiné, avšak ne přespříliš těžké na pochopení. Lidé však mají předsudky a v kontextu Windows 8 často tvrdí, že UI (user interface = uživatelské rozhraní) je teď zkratkou pro unintuitive (neintuitivní). Je pravdou že Windows 8 a jejich skryté ovládání nejsou na první pohled zdaleka tak uživatelsky přívětivé jako Windows 7. Nakonec však při používání rozhraní nového systému získáte potřebnou obratnost – pokud u vás osmičky dostanou šanci.

Známka: 2

PR a přijetí veřejností

Microsoft pokryl Spojené státy novými obchody a internet chytlavou reklamou na Surface, která ovšem podle jednoho komentáře na YouTube „divákům minutu ukazuje, že má tablet odnímatelnou klávesnici a podstavec, avšak vůbec neukazuje software. Lidé budou velice překvapeni, když si koupí Surface a získají pouze hloupou verzi Windows 8.“

Opravdu, reklamy Microsoftu toho o systému mnoho neřeknou – ani o rozdílech mezi Windows 8 a osekanými Windows RT. A někteří výrobci ztrácejí trpělivost. Například Samsung nedávno odmítl vydat očekávaný Ativ Tab Stateside, tablet založený na RT. A to právě kvůli tomu, že cítil nedostatečnou poptávku a mlhu kolem problému Windows 8 versus Windows RT.

Veřejné přijetí Windows 8 je celkově smíšené, neřkuli obecně nízké. Nechuť Microsoftu rozptýlit obavy veřejnosti ohledně využitelnosti systému a odhalit podrobnosti o prodejích vedla nevyhnutelně k negativním komentářům analytiků a tisku. Vrcholem všeho je překvapivý odchod dlouhodobého vedoucího divize Microsoft Stephena Sinofského jen dva týdny po spuštění prodeje nového systému, který na operační systém vrhá další temný stín.

V krátkosti: V Americe narazíte na reklamu Microsoftu doslova na každém kroku – společnost musela vynaložit na marketing ohromné množství peněz – je ale velice pravděpodobné, že její bleskový útok na média nebude mít pozitivní návratnost investic.

Známka: 2-

Pokračování

K tématu:
• Microsoft ze špatných tržeb Windows 8 viní OEM (PC World)


Úvodní foto: microsoft.com




Komentáře