Co vlastně je to CRM a nač je to dobré?

Když se zeptám, co to je CRM, většina lidí zakroutí hlavou nebo automaticky odrecitují poučku customer relationship management, systém pro řízení vztahů se zákazníky.

Co vlastně je to CRM a nač je to dobré?


Ale co to vlastně znamená?
Proč vztahů?
Proč bych měl uvažovat nad tím, že ho vyzkouším?

Začněme příkladem: Podnikáte a zaměřujete se na prodej. Začínali jste v malém, všechno jste si psali na papír nebo do Excelu, máte kopu zpráv od zákazníků v Gmailu nebo Office, plánujete si schůzky nejen do kalendáře na stole, do Google Kalendáře, či jiné aplikace. Svým klientům voláte, zasíláte jim jednému po druhém emaily, nebo je všechny nahážete do téhož políčka pro příjemce, abyste ušetřili čas.

Při takovém způsobu řízení úkolů a zákazníků se jistě občas stane, že některému z nich zapomenete zavolat, poslat ten správný email, nebo ho vůbec poslat, někdy musí zákazník čekat déle na fakturu. Neustále si promítáte v hlavě, co je třeba ještě udělat, aby se na to nezapomnělo.

Nepodnikáte sám? Váš kolega, také prodejce, je mnohem chaotičtější. Nemáte standardní proces prodeje, někdy si od zákazníků zapomenete vyžádat zpětnou vazbu, někdy poslat děkovný email.

A co kdyby Váš kolega z firmy odešel? Ztratíte veškeré jeho kontakty?

Opravdu se dá takto fungovat v úspěšném podnikání?

Podívejme se, co dokáže MiniCRM, který se před pár měsíci dostal i na český trh.

MiniCRM zorganizuje!

Celému Vašemu podnikání, každé činnosti dá MiniCRM pořádek, organizovanost, zařadí každý typ zákazníka do správné skupiny, každý typ objednávky k zákazníkovi, fakturu k objednávce, kontakt ke společnosti.

Když máte pořádek v tom, co děláte, spatříte, co zabralo a na čem musíte zapracovat, nač se soustředit a co nechat tak. Kolik zákazníků čeká na prezentaci? Kolik čeká na cenovou nabídku? V MiniCRM na to nemusíte nikam klikat, vše se třídí na pravé straně obrazovky.

Představte si to jako šatnu, kde je vše úhledně poskládané do komínků, seřazeno podle barev a ročních období, vše má své místo.

Zbavíte se toho neefektivního a budete se zaměřovat na to, co opravdu funguje právě pro Vaše podnikání! Chaos obírá o čas, který můžete věnovat na to, co je pro Vás skutečně důležité.

 

MiniCRM nezapomíná!

Při každém zákazníkovi vede CRM kompletní historii o tom, co, kdy, kde jste s ním projednali, kdy jste mu telefonovali a jak dlouho, ke každému si můžete nahrát údaje, které jsou pro Vás klíčové pro další obchodování, přiložit soubory, nastavit připomínky na úkoly.

MiniCRM seřazuje všechny zákazníky a potenciální zájemce chronologicky, podle toho, který potřebuje akutní "péči". Když si tedy rozkliknete kartu konkrétního jména v MiniCRM, získáte celkový přehled o všech informacích, které jste od něj získali.

Nemusíte se bát, že budete mít tyto informace vázané na konkrétního zaměstnance. Odchodem kolegy neztratíte automaticky vztah, který si Vaše firma se zákazníkem vybudovala.

Vaši zákazníci jsou hodnotné zdroje, o které nemůžete přijít, proto si je navažte na systém!

MiniCRM šetří čas!

Kromě času, o který Vás ubíral nedostatek organizovanosti, můžete nechat MiniCRM provádět činnosti za Vás. Rozesílat emaily a hromadné emaily, načasovat jejich rozesílání na konkrétní datum, posílat specifické zprávy pro konktrétní skupiny zájemců. Pro často se opakující emaily si můžete vytvořit šablony a v případě potřeby už budete vybírat pouze ze seznamu šablon.

Potenciální zákazníci se Vám budou nahrávat do MiniCRM sami. Stačí si na své webové stránky přidat formulář a každý, kdo má zájem a vyplní pole formuláře se automaticky ukáže v MiniCRM i s nahranými daty.

Systém bude pravidelně upozorňovat Vás a kolegy, aby se na nic nezapomnělo a Váš pracovní den měl plynulý průběh. Komunikace v rámci společnosti se urychlí a zpřehlední. Všimli jste si, že jeden z Vašich zákazníků čeká na fakturu již několik dní? Pošlete svému kolegovi, který je za něj odpovědný připomínku v MiniCRM. Stále žádná akce? Už se nemůže vymlouvat, že zapomněl, nebo, že jste ho o nic nepoprosili. V MiniCRM je stále jeho připomínka čekající na výkon!

MiniCRM je dostupné odkudkoliv. Chcete zkontrolovat, co se právě teď děje? MiniCRM je k dispozici ke stažení do tabletu a smartphonu. Nemusíte se vracet do práce a zapínat pracovní počítač, abyste si skontrolovali, jestli se na něco nezapomnělo.

Méně stresu pro Vás a Vaše kolegy!

MiniCRM jde do hloubky!

MiniCRM Vám nedá informace pouze o tom, kolik mailů jste odeslali a kdy, kolik máte zákazníků a co si kdo koupil.

Chtěli byste vidět, zda byl email otevřen?
Byl otevřen v tabletu?
V smartphonu?
Proklikával se potenciální zákazník v emailu?
Jaký typ Vašeho marketingu byl nejúčinnější a kdy?
Přes Facebook?
Přes email?

Nasbírejte si co nejvíce informací o svých zákaznících a zájemcích, abyste v budoucnu mohli dělat lepší a moudřejší rozhodnutí!

Jednoduše si vyfiltrujte třeba lidi, kterí si od Vás koupili opakovaně, kterí mají v profilu, že mají děti, domácího miláčka, že jsou studenti, ... Segmentujte a kontaktujte cíleně!

Z informací, které si nahrajete do systému si můžete udělat svou vlastní statistiku a tak měnit směřování podniku tou správnou cestou.

CRM není jen systém, je to změna způsobu myšlení!

Nedívejte se na své zákazníky a potenciální zájemce pouze jako na někoho, komu je třeba co nejdříve prodat a nechat ho jít. CRM způsob myšlení je založen na tom, že ze svých zákazníků a kontaktů vytěžíte co nejvíce informací, které Vám pomohou v boji s konkurencí.

Posílejte jim nabídky šité na míru, podle informací, které jste od něj získali v předešlém prodeji. Upozorňujte je na dodávky stejných, nebo podobných produktů, na rozšíření Vámi poskytovaných služeb, o které měli zájem v minulosti.

Pokud si koupili jednou a byli spokojení, máte u nich větší šanci uspět, jako u člověka, který o Vás slyší poprvé.

Takto si vybudujete širokou zákaznickou databázi plnou pro Váš byznys vzácných informací, loajálních klientů a o každého, kdo pronikl do Vašeho MiniCRM se budete starat jako kdyby byl Váš VIP klient.

Podívejme se do praxe, jak vypadá den s MiniCRM pro zaměstnance v obchodu s biopotravinami.

Ráno dostanu přehled aktivit, které mám naplánované na dnešní den z MiniCRM aplikace. Dnes mám setkání s potenciálním zákazníkem. Rozkliknu záznam v mobilu, protože jsme si telefonicky dohodli schůzku už před měsícem, nepamatuji si detaily. Měl zájem o každodenní dodávku ovoce a snacků z našeho bioobchodu přímo do kanceláří v jeho firmě. Poznamenal jsem si, že vzpomínal diabetiky ve firmě. Tehdy jsme ještě neměli k dispozici žádné diabetické výrobky na prodej, ale od minulého týdne jsou v nabídce. Poznamenám to během setkání.

Odcházím ze setkání a do MiniCRM zadám nový záznam s datem dalšího kontaktování. Přidám i stručné body našeho rozhovoru, stejně informace, které zmínil, pro lepší vyhovění jeho požadavkům v budoucnu.

Po cestě kolem řeznictví přemýšlím, že bychom mohli rozšířit nabídku výrobků. Ale o co bude zájem? Zatím máme v nabídce pouze tři druhy masa a někteří z našich dodavatelů chovají i zajíce a krůty. Do pravidelných newsleterů, které zasíláme, přidám linky na obě nabídky a podle toho, která z nich bude mít více rozkliknutí se rozhodneme. Nejprve třeba vyfiltrovat všechny zákazníky, u kterých máme v poznámce vegetariánství, abychom je zbytečně nekontaktovali s nerelevantní nabídkou.

Do appky mi přišlo upozornění na zadaný úkol od kolegy. V pondělí mám hromadně zaslat emaily s nabídkou na čerstvá jablka, protože jsou sezóně. Přemýšlím, jak nazvat email, aby na něj kliklo co nejvíce lidí. V MiniCRM použiji A/B test a nastavím termín na pondělí. V pondělí zašle systém 20 adresám jednu verzi emailu a dalším 20 druhou verzi. Následně pak podle počtu otevření systém vybere ten úspěšnější nadpis a na zbytek adres rozešle verzi právě s ním.

Dostávám oznámení, že máme nové zákazníky. Každému zašlu šablonu emailu s poděkováním a přivítáním v našem obchodě a zařídím, aby se o dva dny později automaticky zaslal email s nabídkou nejnovějšího zboží. Získali jsme jejich telefonní kontakt. Zavolám jim, abych zjistil více informací, o jaké výrobky budou mít zájem v budoucnu nebo kde nás našli. Tyto informace mi později pomůžou při filtrování a statistikách, abych si uměl lépe segmentovat zájemce a zákazníky a vybrat a zacílit marketing na správná místa.

MiniCRM sleduje zákazníky podle kroků prodejního řetězce, takže vidím, kolik čeká na vyřízení objednávky. Jeden ze zákazníků se zasekl v procesu čekání na fakturu. Zašlu upozornění kolegovi, text zprávy nemusím psát, máme na to v systému k dispozici již přednastavenou šablonu.

Podle dalších reportů zjistím, které kampaně generovaly největší příjmy; ratingy počtu otevření emailů a proklikávání se v nich. Podle jakékoli informace o zákaznících a zájemcích v systému si mohu vytvořit vlastní report a měnit strategie jednotlivých procesů. Díky tomu, že za mě vykonává MiniCRM část činností, mám více času na věnování se zlepšení a zefektivnění svého bioobchodu.

Opětovný prodej je se systémem jednodušší. Chceme mít v obchodě čerstvé zboží, proto se stává, že se určité zboží vyprodá. Při jeho nové dodávce kontaktujeme pomocí filtrů všechny zákazníky, kteří si u nás dané zboží někdy zakoupili. Pokud o něj měli v minulosti zájem, máme velkou šanci, že budou mít zájem opět.

Stále si myslíte, že Vám stačí Excel a kopy poznámek?

Pro přístup do MiniCRM stačí internet, netřeba nic instalovat!

Pro více funkcionalit, možností integrace a informací, navštivte prosím naše webové stránky https://www.minicrm.io/cz/. Pro zkušební verzi kliknete ZDE.


Úvodní foto: MiniCRM.io




Komentáře