Orion EDI 2016 přináší zcela nový rozměr práce s elektronickými doklady

Vysoká úroveň zabezpečení přenášených i uložených dat, zbrusu nové funkce a doplňkové služby, ale také výrazně příjemnější a přehlednější uživatelské prostředí. To vše připravila společnost CCV Informační systémy svým zákazníkům, pro které zajišťuje elektronickou výměnu dokladů (EDI – Electronic Data Interchange), v nové verzi řešení Orion EDI 2016.

Orion EDI 2016 přináší zcela nový rozměr práce s elektronickými doklady


Mezi řadou jeho zcela ojedinělých funkcí lze jmenovat například Příjmové místo, Instantní platbu nebo Inventory Report pro přehled o stavu zásob u obchodních partnerů. Novou rozšířenou podobu získalo také webové EDI i modul sledování zpožděných nebo nedoručených elektronických dokladů. Výčet nových funkcí rozšiřuje také elektronický katalog pro jednodušší zalistování produktů u odběratelů. Bezpečnost při práci s daty pak dokládá certifikace ISO 27001 od renomované certifikační autority TÜV SÜD Czech, kterou CCV Informační systémy získalo jako dosud jediný tuzemský EDI poskytovatel.

Posílení pozice
Dnešním spuštěním nové verze Orion EDI 2016 potvrdila společnost CCV Informační systémy svoji dlouholetou pozici technologického lídra v oblasti elektronické výměny dat (EDI) v České republice a na Slovensku. Již nyní prostřednictvím svého konsolidačního centra Orion přenese každý měsíc miliony elektronických obchodních dokladů (EDI zpráv) tisícům protistran.

„Inspiraci jsme při vzniku Orion EDI 2016 čerpali v první řadě u našich zákazníků. Zejména díky jejich podnětům a přáním je v nové verzi tolik rozšiřujících funkcí a inovací. Práce s elektronickými doklady je navíc nyní nejen bezpečnější, ale také komplexnější a výrazně efektivnější,“ říká David Reichel, architekt řešení Orion EDI a ředitel divize eBusiness společnosti CCV Informační systémy, a dodává: „Zejména velcí zákazníci nejenže požadují maximální úroveň zabezpečení přenášených informací, ale sami ji i pravidelně testují. Těší mě proto, že jsme v těchto testech vždy plně obstáli.“

Slova o zvýšeném důrazu na bezpečnost potvrzují i zákazníci. „Pokud dáváme data ke zpracování či úschově třetím subjektům, vyžadujeme od nich, aby prokázali svoji schopnost trvale na nich uplatňovat bezpečnostní opatření na nejvyšší možné úrovni. Kromě našich vlastních testů spolehlivosti je další nezbytnou součástí i certifikace od renomované světové organizace,“ říká Pavel Moravec, ředitel ICT ve společnosti Nestlé Česko.

Bezproblémový přechod
Přechod na novou verzi Orion EDI 2016 bude pro všechny zákazníky zcela plynulý a bezproblémový. Již dnes ji totiž aktivně využívá více než 70 zákazníků, mezi nimi i ti, kteří na některé nové funkce jako Příjmové místo nebo Instantní platba nechtěli čekat až do okamžiku oficiálního spuštění. Díky tomu mohli jejich přínosy již s předstihem plnohodnotně používat a také dobře otestovat nové uživatelské prostředí. Zbývajících více než 1500 zákazníků pak postupně přejde na novou verzi do konce letošního roku.

Snadnější práce s doklady
Na výsledné podobě Orion EDI 2016 mají výrazný podíl i samotní zákazníci, jejichž náměty na zefektivnění práce byly do nové verze velmi pečlivě zakomponovány, jak potvrzuje Táňa Kaizarová, EDI administrátorka společnosti Bochemie: „Velmi oceňuji, když se systém umí přizpůsobit člověku, proto se mi moc líbí řada možností vlastního nastavení v novém Orionu. Už v základním nastavení jsou informace přehledné, to podstatné je na očích a k detailům se dostanu intuitivně.“

Užitečné inovace
Jednou z klíčových změn, které s sebou Orion EDI 2016 přináší, je výrazné rozšíření možností práce s doklady, a to díky službě Příjmové místo. To se tak stalo jeho novou a zcela nezávislou vstupní branou zaměřenou na veškeré podnikové procesy oběhu elektronických dokumentů. Umožňuje totiž vkládat, sdílet a schvalovat nejen doklady z elektronické fakturace, ale i další dokumenty vzniklé mimo EDI komunikaci, například rozhodnutí orgánů veřejné moci v elektronickém formátu a podobně. Tyto dokumenty, opatřené elektronickým podpisem, lze následně spolu se všemi ostatními EDI doklady důvěryhodně archivovat. Díky Příjmovému místu je tak nyní možné mít všechny důležité dokumenty efektivně, přehledně a bezpečně archivované na jediném místě. Důvěryhodný archiv tak v rámci Orion EDI 2016 získal zcela nový rozměr pro své využití.

Další významnou inovací je služba Orion Instantní platba, která umožňuje uživatelům Orion EDI 2016 získat jediným kliknutím téměř okamžitě finanční prostředky na své provozní financování z dosud neuhrazených faktur. Prostřednictvím systému investiční aukce a s využitím EDI je tak možné si zajistit 80 % hodnoty vybrané faktury až o několik měsíců dříve oproti termínu jejich splatnosti. Zbylých 20 % obdrží zájemce o tuto výrazně jednodušší obdobu klasického bankovního faktoringu po uhrazení faktury odběratelem.

V neposlední řadě je třeba v souvislosti s oficiálním uvedením Orion EDI 2016 na trh zmínit službu Inventory Report, která poskytuje dodavatelům do obchodních řetězců informace, kolik jejich zboží se na jednotlivých prodejnách odběratelů za dané období prodalo a jak se vyvíjejí jejich zásoby. Získané údaje umožní přesně zhodnotit úspěch konkrétních prodejních akcí, porovnat prodeje s minulými obdobími a také včas připravit dodávku nového zboží. To vše je možné díky tomu, že Inventory Report stahuje a zpracovává údaje, které obchodní řetězce dávají k dispozici v EDI zprávě INVRPT.

Inovovanou podobu získalo také webové EDI, které ještě více odráží obchodní praxi společností, které zatím EDI neintegrovaly. Novým pomocníkem pro zajištění plynulého zásobování a cashflow pak je asistent hlídající zpožděné nebo nedoručené elektronické doklady, umožňující například včas reagovat na odeslané faktury, které příjemce v obvyklém termínu neakceptoval. Výčet nových funkcí rozšiřuje také elektronický katalog, který slouží pro správu kmenových dat a jednodušší zalistování produktů u odběratelů.


Úvodní foto: CCV Informační systémy




Komentáře