Přichází standardizace dat ze sociálních sítí pro podnikové účely?

Cestou pro větší využití sociálních médií ve firemním prostředí by měla být standardizace datových formátů tak, aby bylo možné sociální aplikace integrovat s podnikovými systémy.

Přichází standardizace dat ze sociálních sítí pro podnikové účely?


Sdružení World Wide Web Consortium neboli W3C usiluje o větší využití sociálních médií ve firemním prostředí. Cestou k tomu by měla být standardizace datových formátů tak, aby bylo možné sociální aplikace integrovat s podnikovými systémy. Sdružení W3C, které spravuje nejběžněji používané formáty na webu, za tímto účelem spojilo síly s nadací OpenSocial Foundation, jejímž cílem je standardizace formátů dat pro komunikaci a spolupráci mezi lidmi i mezi aplikacemi a systémy.

Zatímco sociální média v soukromém životě využívá téměř každý, v pracovním prostředí zatím příliš rozšířené nejsou. Úkolem pracovní skupiny je nyní vyladit formát, který by umožnil, aby data ze sociálních aktivit a interakcí byla „srozumitelná“ i pro podnikové aplikace. Pracuje i na jednotné nomenklatuře funkcí, které bude taktéž možné sdílet mezi různými aplikacemi.

Standardizované API a nomenklatura usnadní sociálním médiím cestu do podnikového prostředí, protože odpadnou problémy s propojením programovacích rozhraní a tím i jednorázové vysoké náklady na implementaci a integraci.
Sociální software může být v rámci organizace užitečný například jako způsob, jak propojit a koordinovat aktivity v různých částech podniku a různých systémech. Pomocí aktualizace statusu může například obchodník upozornit jiné pracovníky, třeba ve finančním oddělení, na uzavřený obchod. Cílem však je, aby informace ze sociálních aplikací mohli využívat a na jejich základě jednat nejen uživatelé, ale také jiný software.

Řada výrobců softwaru se o něco takového dříve pokoušela, ale pouze v rámci svých nabídek, bez možnosti snadného propojení s jinými aplikacemi. Nadace OpenSocial Foundation, kterou v roce 2007 založily společnosti Google, Yahoo a MySpace, již na poli standardizace sociálních dat s využitím formátu JSON (JavaScript Object Notation) odvedla značný kus práce a výsledky jejího snažení dnes využívají výrobci softwaru jako IBM, SugarCRM, Jive Software nebo Tibco.

Zdroj: IDG News Service

 


Úvodní foto: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com




Komentáře