Softwarové brzdy rozvoje středních firem

V roce 2014 se hodnota ekonomického růstu zastavila na 2 %. Letos ministerstvo financí predikuje růst ekonomiky na 3,9 %. Důvodem je meziroční hospodářský růst v 1. čtvrtletí roku 2015. Ovšem co makroekonomům zní jako rajská hudba, staví mnohé majitele středních společností před nelehké dilema.

Softwarové brzdy rozvoje středních firem


(Zdroj: Webcom)

Značná část firem, které přestály úskalí finanční krize a s nimi spojené obtíže takřka všech světových ekonomik, řeší v tuto chvíli mnohá zásadní rozhodnutí. Ekonomický růst, pozitivní spotřebitelská očekávání i vlastní optimistické rozvahy vedou majitele k nutným strategickým úvahám o zásadním rozvoji či expanzi jejich společností. Častým jevem je pak situace, kdy firma, která po léta využívala starý informační systém, akutně potřebuje adekvátní a technologicky moderní provozně-ekonomický systém. Takovou zkušenost absolvovali také ve společnosti Intertech Plus.

„Ve starém systému bylo velmi složité se k něčemu dopracovat. Jednalo se o program, který nabízel jednoduché funkcionality v oblasti nákupu, prodeje a vystavování faktur. Neumožňoval například vyhodnocování ziskovosti zakázek a projektů,“ popisuje situaci pan Petr Ondroušek, manažer nákupu a logistiky. „Naši obchodníci byli nuceni vytvářet tabulky v Excelu, do nichž zadávali jednotlivé obchodní případy a jejich náklady a výnosy. Jednalo se ovšem samozřejmě o dočasné a nouzové řešení.“

Klíčovou otázkou u sofistikovaného ekonomického systému je ovšem jeho pořizovací cena. V okamžiku, kdy firma potřebuje cashflow směřovat zejména na přímé investice do růstu společnosti, je velmi komplikované rozhodnout o zásadní inovaci existujícího systému nebo pořízení nového. V takové situaci se jeví jako ideální varianta, se kterou přichází společnost Webcom. „Dynamics Online NAV si můžete pronajmout jako službu. Jedná se o plnohodnotný standardizovaný informační systém pro správu financí a evidenci majetku, řízení nákupních a prodejních procesů i skladových operací. Veškeré výkazy i manažerské reporty jsou v ceně služby,“ shrnuje stručně řešení společnosti Webcom její obchodní ředitel Pavel Vaněk.


Podívejte se, co vše umí Dynamics Online NAV (video)

Při pronájmu ekonomického systému je veškerá správa a údržba plně v režii dodavatele, který aktualizuje legislativu, udržuje nejnovější verze veškerého softwaru i výkonnost serverů. Zákazník si může také zvolit každý měsíc, kolik uživatelů bude se systémem pracovat. Snadným způsobem tak lze pružně přizpůsobovat množinu pracovníků zpracovávajících ekonomická data aktuálním potřebám provozu. Nespornou konkurenční výhodou Dynamics Online NAV je i rozšiřitelnost systému a možnost dalších úprav na míru klientovi.

 „Reportingové funkce platformy, pomocí nichž můžeme vyhodnocovat projekty a provádět případné změny v jejich plánování, jsou neocenitelné a výhodou je také flexibilita v nákupu licencí pro jednotlivé uživatele,“ vypočítává pozitivní zkušenosti s Dynamics Online NAV Petr Ondroušek z Intertech Plus. „Systém umožnil standardizaci a urychlení pohybu dokumentů a informací v rámci firmy. Veškeré procesy se urychlily a přehlednější účetnictví v konečném důsledku zajistilo zlepšení cashflow.“

„Rozhodnutí pořídit si informační systém jako službu přináší hned několik pozitiv,“ uzavírá téma pronájmu ekonomického systému Pavel Vaněk. „Neriskujete vysoké vstupní investice na implementaci. Nehrozí vám také situace, kdy po náročné implementaci klasického systému zjistíte, že procesům ve vaší společnosti nevyhovuje právě ideálně. S Dynamics Online NAV můžete začít u standardního řešení a až poté případně nechat systém dovyvinout podle konkrétních požadavků vyplývajících z užívání této základní verze. Díky tomu pak obsahuje systém pouze funkcionality, které vaše společnost efektivně využívá.“

Více na www.dynamicsonline.cz


Úvodní foto: webcom


Galerie



Komentáře