Yahoo koupí Tumblr za 1,1 miliardy USD, chce přitáhnout mladé a mobilní uživatele

Zřejmě jako součást svého vlastního revitalizačního procesu koupí Yahoo mikroblogovací platformu Tumblr. Patrně očekává, že tato akvizice přitáhne především mladší generaci a mobilní uživatele. Otázka, jestli není příliš pozdě.

Yahoo koupí Tumblr za 1,1 miliardy USD, chce přitáhnout mladé a mobilní uživatele


I přes popularitu Facebooku dochází u některých uživatelů k nasycení zájmu a hledání alternativ. Jedním z taktových projektů, který je schopen zaujmout, a to především mladší uživatele, je Tumblr.

Tumblr je mikroblogovací platforma se sociálními funkcemi. Charakteristická je pro ni funkce reblog, která umožní znovu využít dříve publikovaný příspěvek a dále ho komentovat. Lákavá je tak možno vytvořit si vlastní zpravodajský kanál velmi nenáročně z existujícího (tedy i cizího) obsahu. Tumblr začal fungovat v roce 2007 a dnes má 54 miliony uživatelů, 100 milionů blogů a přibližně 90 milionů příspěvků denně. O chod se stará 175 zaměstnanců. S využitím reklamy začal Tumblr koketovat teprve loni a loňské příjmy se odhadují na 13 milionů USD.

1,1 miliardy se zdá být hodně, zvláště když letošní příjmy se odhadují na 100 milionů USD. Ovšem jsou i jiné akvizice, které vypadají ještě podivněji: Facebook koupil Instagram za 300 milionů USD + 23.000 akcií - tady za hodnotu blížící se miliardě. Přitom šlo o firmu s pouhými 13 zaměstnanci.

Tumblr začíná posilovat i v mobilním segmentu, aplikaci pro iOS (Tumblerette) koupil již v roce 2010, dnes podporuje prakticky všechny mobilní platformy samrtphonů (BlackBerry, Android, Windows 8) - 16.5.2013 se dokonce objevila aplikace pro Google Glass!

Jakkoli má Yahoo zásluhy na rozvoji Internetu v dobách minulých, potýká se se silnou konkurencí. Pod tlakem Googlu se již vzdal vlastního vyhledávacího enginu a hledá další možnosti rozvoje pomocí strategické spolupráce (Microsoft, Monster), vývojem dalších projektů (Omg) nebo akvizic jiných (Flickr). Akvizice Tumblr snad Yahoo přiblíží znova mladší generaci, která je dnes tak žádaným segmentem.

Čtěte také:
- Skončí spolupráce Yahoo s Microsoftem?
- Yahoo! má novou CEO, Marissu Mayer ze společnosti Google

G +


Úvodní foto: Fotolia.com




Komentáře