McAfee je znovu nezávislým prodejcem bezpečnostních produktů

Společnost McAfee se s platností od úterka vydělila od Intelu, přestala používat název Intel Security a funguje pod novým majoritním vlastníkem.

McAfee je znovu nezávislým prodejcem bezpečnostních produktů


Investiční firma TPG zainvestovala do McAfee 1,1 miliardy dolarů a za tu cenu získala 51procentní vlastnický podíl. Bezpečnostní společnost má díky tomu dostatek prostředků na nákup podniků držících know-how a technologie, které tak mohou být do platforem McAfee implementovány rychleji, než by tomu bylo v případě vlastního in-house vývoje.

To je strategie odlišná od té, kterou Intel využívá ve svém čipovém byznysu. „Identifikace toho, co je třeba k provozu polovodičové společnosti, je odlišná od provozu kyberneticky-bezpečnostní společnosti zejména díky rychle se měnícím rysům rizik,“ říká technologický šéf Intel Security Steve Grobman.

Podle něj tak teď McAfee nebude touto filozofií brzděn a nebude muset soupeřit s čipovým byznysem o peníze na investice.

Klíčové pro strategii růstu společnosti bude zlepšení vlastní bezpečnostní struktury, kterou McAfee nazývá Data Exhange Layer pro zabezpečený messaging, jenž umožňuje komunikaci různých bezpečnostních produktů. Sem patří jak vlastní produkty McAfee, tak řešení některých jeho partnerů včetně Aruby, Check Point Software a Rapid7.

Mohou sem patřit i další prodejci, kteří z vlastní iniciativy vyrábějí produkty kompatibilní s vývojářským kitem, který byl loni v listopadu firmou publikován jako open-source. Kromě toho se sem mohou řadit i integrace od samostatných výzkumníků i zákazníků. Zabezpečení s budoucností se podle Grobmana musí zaměřovat na cloud a koncové body.

Podle Josepha Blankenshipa, analytika firmy Forrester, je však Intel Security za svými SIEM konkurenty pozadu. Forrester je ale podle něj mírně optimistický, co se týče dopadů nového vlastnictví McAfee na jeho produkty a výhody pro zákazníky.

Blankenship tvrdí, že pod jménem Intel Security realizovala společnost nějaké nepovedené pokusy o růst, například nákupem Stonesoftu, a odešla z oblasti e-mailové bezpečnosti, čímž nechala některé své zákazníky v úzkých.

Teď to naopak vypadá, že má společnost slušnou cestovní mapu pro svou oblast SIEM, a klíčové bude, jak tuto cestovní mapu zrealizuje.

Zdroj: CIO.com


Úvodní foto: Fotolia - Sergey Nivens




Komentáře