Nemáte rádi internetová hesla? Nejste sami

Většina lidí by se raději na internetu přihlašovala jinak. Uživatelská jména a hesla dnes využíváme na internetu téměř všichni, ale většina z nás je nepovažuje za zrovna pohodlný a bezpečný způsob ochrany soukromí v digitálním světě.

Nemáte rádi internetová hesla? Nejste sami


Zadávání uživatelských jmen a hesel pro přihlašování na různé weby a internetové služby by mohlo být brzy minulostí. Průzkum společnosti Accenture ukázal, že tento způsob ověřování považuje za těžkopádný více než 60 % uživatelů. Více než tři čtvrtiny (77 %) by na internetu přivítaly jiný způsob zabezpečení dat a ochrany soukromí. Průzkumu se zúčastnilo 24 tisíc respondentů z 24 zemí.

Tradiční způsoby přihlašování lidi frustrují, protože nejsou zrovna pohodlné a pro ochranu osobních dat – ať už jde o e-mailové adresy, čísla mobilů, anebo historii nákupů – přestávají být spolehlivé. „Hackeři využívají stále rafinovanější a neotřelejší způsoby narušení soukromí, hesla už nejde považovat za definitivní odpověď na otázku bezpečnosti,“ tvrdí Robert Murdoch, ředitel Accenture pro segment internetu a sociálních médií. Budoucnost podle něj patří biometrickým technologiím, jako jsou snímače otisků prstů, anebo víceúrovňové ověření přes jiná zařízení, například SMS kódem přes mobilní telefon.

Accenture předpovídá, že v nejbližších letech budeme svědky mnohem většího rozšíření alternativních způsobů přihlašování. Uživatelé jsou k alternativám tradičního ověřování jménem a heslem vstřícní, a to ve všech z 24 zemí na šesti kontinentech, kde průzkum proběhl. Největší zájem o nové metody projevili spotřebitelé v Číně (92 %) a v Indii (84 %). Více než tři čtvrtiny (78 %) respondentů by přivítali alternativní autentifikaci v Brazílii, v Mexiku, i ve Švédsku a v USA.

Nástup nových způsobů přihlašování by měla podpořit i nedůvěra uživatelů internetu a obavy o soukromí. Jen necelá polovina (46 %) respondentů věří, že jejich osobní data jsou v bezpečí. Obavy se v budoucnosti pravděpodobně ještě prohloubí, předpovídá Accenture. Důvodem je nástup internetu věcí, který bude doprovázený vytvářením ohromného množství dat z rozličných zařízení připojených na internet.

Zdroj: Accenture 


Úvodní foto: Fotolia © xiaoliangge




Komentáře