Téměř pětina zákazníků by přestala nakupovat u obchodníka, který se stal obětí počítačového útoku

Podle průzkumu by se téměř pětina nakupujících začala vyhýbat obchodu, který podlehl útoku hackerů. Většina obchodníků však zároveň loni nic neinvestovala do kybernetické bezpečnosti.

Téměř pětina zákazníků by přestala nakupovat u obchodníka, který se stal obětí počítačového útoku


Podle výsledků výzkumu s názvem Barometr ztráty zákazníků, který mezi americkými spotřebiteli uskutečnila společnost KPMG, by 19 % dotázaných přestalo nakupovat u obchodníka, který byl obětí hackerů. Dalších 33 % uvedlo, že by u napadeného obchodníka nenakoupili nejméně po dobu tří měsíců ze strachu o únik svých osobních údajů.

Výzkum se rovněž dotazoval manažerů odpovědných za bezpečnost. Celkem 55% z nich uvedlo za uplynulý rok nulové investice do kybernetické bezpečnosti a 42 % odpovědělo, že jejich firma nemá pracovníka odpovědného za informační bezpečnost.

Odpovědi potvrzují obavy, že maloobchod v otázkách kybernetické bezpečnosti zaostává za jinými odvětvími.

Pro maloobchodníky přitom představují počítačové útoky značné riziko a ti, kteří zanedbávají prevenci a ochranu ohrožují svůj podnik. V sázce je hodnota značky, loajalita a celkově vztahy se zákazníky, konkurenceschopnost a v důsledku zisk. KPMG proto doporučuje nepřistupovat ke kybernetické bezpečnosti jako k problému IT, ale jako ke strategické otázce.


Úvodní foto: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com




Komentáře