Banky se přiklánějí k novým technologiím. Podle některých regulátorů ale příliš pomalu

Jak vyplývá z nejnovější studie, moderní technologie ovlivňují všechny aspekty bankovnictví, největší dopad očekává celkem 77% zástupců bankovních institucí na spokojenost klientů a plnění regulatorních požadavků.

Banky se přiklánějí k novým technologiím. Podle některých regulátorů ale příliš pomalu


Většina respondentů (65 procent) nového výzkumu „Přínosy moderních technologií v bankovním sektoru“ mezi představiteli bankovního sektoru a regulátorů považuje za nejdůležitější trend následujícího období mobilitu, následovanou in-memory technologiemi (48 procent) a cloudem (47 procent).  Říká o studie, která vznikla ve spolupráci společnosti SAP s frankfurtskou školou Financí a Managementu a univerzitami v New Yorku a Basileji.

Až 25 procent uživatelů chce podle bankéřů ke svému účtu a finančním službám přistupovat prostřednictvím svého mobilního telefonu. To bankám otevírá zcela nový segment trhu a dále podporuje vývoj mobilních aplikací. Mobilní telefony umožňují přístup k finančním službám i klientům, pro které byly dosud finanční služby obtížně dostupné. Nejrychleji roste poptávka po mobilním bankovnictví v asijských zemích, ale i v evropském prostoru zaznamenávají banky dynamický růst poptávky po mobilních službách.

„Vyhovět rostoucím nárokům klientů je pro banky se stávajícími systémy stále obtížnější. Zákazníci požadují mnohem větší flexibilitu, než dovolují dosud používané IT systémy,“ říká Miroslav Červenka, FSI Business Development Manager společnosti SAP a dále vysvětluje: „Časově i finančně je při stávající technologické architektuře velmi náročné poskytovat v internetovém a mobilním bankovnictví stejné služby jako na pobočce. Jenže právě to dnes zákazníci od bank požadují, stejně jako balíčky produktů ušité na míru pro jednotlivé klienty. Právě nová IT řešení umožňují jednoduše kombinovat produkty i distribuční kanály pro potřeby konkrétního klienta.“

Big Data umožní propojit informace

Velký potenciál vidí představitelé bank také v oblasti analýzy velkých dat. Právě ta by měla bankám umožnit efektivní využití stávajících informací v souvislostech a zrychlit reakci na požadavky zákazníků. Hlavními přínosy využití velkých dat pro banky je pro 84 procent respondentů propojení všech dostupných informací. Pro 64 procent z nich je pak důležitá dostupnost informací v reálném čase.

Výsledky studie ukazují, že pokud chtějí banky budovat skutečně zákaznicky orientované služby, budou muset investovat do výrazného vylepšení svých back-endových systémů a jejich propojení. Jedině tak totiž budou schopny zaručit stejnou zákaznickou zkušenost prostřednictvím tradičních i nových komunikačních kanálů. Moderní zákazník totiž očekává, že bude mít k dispozici stejný rozsah i kvalitu služeb bez ohledu na to, jaký komunikační kanál využije. Banka navíc musí být schopna propojit své systémy tak, aby byly relevantní informace k dispozici napříč všemi distribučními kanály, a zákazník si mohl i v průběhu procesu vybrat, který použije.





Úvodní foto: © 3ddock - Fotolia.com




Komentáře