Hlavní navigace

Mobilita očima operátorů

19. 7. 2012
Doba čtení: 3 minuty

Sdílet

 Autor: © ferkelraggae - Fotolia.com
Jak se na oblast mobilního připojení k internetu dívají operátoři, pro něž jde o vítaný způsob, jak nahradit klesající příjmy z hlasových služeb? Odpovědi jsme dostali od zástupců T-Mobilu, Vodafonu a U:Fona, nicméně některé z nich ukazují, že operátoři problematiku podpory mobilních zaměstnanců chápou takříkajíc po svém.

Jste schopni firemním zákazníkům pomoci při tvorbě business case pro podporu mobility?

Oleg Vojtíšek, U:fon: V západní kultuře se permanentní mobilní připojení zaměstnanců stává samozřejmostí a nutností. Není tedy důvod jej obhajovat business casem.

Martina Kemrová, T-Mobile: Pro každého firemního zákazníka se snažíme navrhnout řešení na míru. A to se týká i ryze mobilních služeb. Součástí nabídky je vždy několik modelových případů, jak lze naplnit představy klienta pomocí mobilních řešení.

Alžběta Houzarová, Vodafone: Vodafone právě otevřel zákaznické OneNet centrum speciálně pro firemní zákazníky, kde nám zástupci firem nastíní, jaké mají telekomunikační potřeby, před jakými stojí výzvami a co je zajímá. My jsme jim pak schopni poskytnout komplexní telekomunikační řešení přímo na míru jejich byznysu.

Jaký je podle vás typický objem dat, který využije byznys uživatel pro práci s notebookem/tabletem v terénu?

Oleg Vojtíšek, U:fon: Business uživatel by podle všech průzkumů měl využívat méně dat než soukromý, protože jeho využití jsou z větší části e-maily, instant messaging, web, případně interní firemní aplikace. Soukromý uživatel naopak používá tablet především pro konzumaci obsahu, kde podstatnou část tvoří video, které spotřebovává nejvíce dat. Nicméně je téměř nemožné vyhodnotit, kolik z firemního využití je opravdu firemní.

Alžběta Houzarová, Vodafone: Objem dat se hodně liší v závislosti na povaze práce našich zákazníků. Většina z těch, kteří potřebují být často on-line, využívá tarif s 3 GB FUP limitem.

Jste v případě rámcových smluv flexibilní při nastavování parametrů FUP pro firemní zákazníky?

Oleg Vojtíšek, U:fon: Nabízíme možnost datový limit navýšit až na neomezený objem dat. Většina firemních zákazníků ale využívá základní FUP 8 GB/měsíc.

Martina Kemrová, T-Mobile: V rámci technických možností se snažíme vyjít vstříc datovým potřebám firemních zákazníků. Máme tarify, které obsahují v ceně i internet v mobilu nebo datový balíček s internetem v mobilu až pro sedm uživatelů za jednu cenu.

Alžběta Houzarová, Vodafone: Jsme připraveni organizacím vyjít vstříc a připravit pro ně individuální řešení s individuální nabídkou, nicméně portfolio datových produktů pro naše firemní zákazníky je standardizované. Klientům, kteří překročili FUP svého tarifu, umožňujeme další FUP dokoupit.

Jak se liší využívání mobilních dat pro práci ve firmách v jednotlivých oblastech ČR?

příloha_ovladnete_sva_data

Oleg Vojtíšek, U:fon: Otázkou je, jestli se myslí sídlo firmy nebo využití dat na firemních zařízeních. Podle sídla organizace je určitě výraznější výskyt firemních mobilních uživatelů v Praze a Brně.

Alžběta Houzarová, Vodafone: Z našich statistik vyplývá, že nejaktivnější jsou regiony s velkým počtem větších měst. Je to logické, jelikož větší město znamená více firem a větší potřebu být mobilní nejen v kanceláři, ale i mimo ni. Asi nejzajímavějším poznatkem je chování firemních zákazníků v příhraničních oblastech – ti často využívají sdílené roamingové balíčky mobilního internetu, které se dají kombinovat v libovolném poměru ČR vs. zahraničí.

Byl pro vás článek přínosný?