Expertní integrované systémy IBM si umí poradit s velkými daty

Zaměstnanci IT oddělení často odmítají pracovat na implementaci a rozvoji nových aplikací, protože již musí věnovat podstatnou část své pracovní doby správě a údržbě systémů stávajících.

Expertní integrované systémy IBM si umí poradit s velkými daty


Firmy se snaží, aby zařízení, která již jsou v provozu, byly maximálně využíty s maximální možnou efektivitou a přesným nastavením pro potřeby firmy. Situaci lze však řešit také jinak – prostřednictvím technologie virtualizace a propojení různých druhů cloudů. To s sebou nese zvýšení komplexnosti IT prostředí, a tím i růst nároků na správu a rizika chyb.

IBM se věnuje vývoji nové rodiny integrovaných systémů nesoucích společné označení PureSystems. Její jednotliví členové disponují v závislosti na jejich účelu různou mírou znalostí, jejichž využití významně zkracuje dobu potřebnou pro nasazení a správu IT infrastruktury i aplikací, eliminuje riziko výskytu chyb a snižuje nároky na odbornost personálu, který s nimi pracuje. Systémy v sobě přitom spojují flexibilitu víceúčelových systémů, elasticitu cloudu a jednoduchost zařízení vyladěných přesně podle pracovní zátěže.

Jedním z produktů z rodiny PureSystems pro zvládání masivního množství dat je PureData System. Zákazníci díky němu mohou data efektivněji spravovat, během několika minut je analyzovat a získané poznatky chytře využít k naplnění konkrétních obchodních cílů napříč organizací, ať už v oblasti marketingu, prodeje nebo při obchodních operacích.

PureData System je dostupný ve třech variantách koncipovaných na různé provozní zátěže a optimalizovaných na transakční zpracování dat, analýzu velkých datových objemů nebo průběžnou analýzu provozních dat. Zákazníkům to pomůže například jednodušeji a efektivněii analyzovat data, lépe porozumět nákupům spotřebitelů, analyzovat odliv zákazníků, provádět marketingové kampaně náročné na data nebo v reálném čase odhalit podvody.

Systémy jsou plně funkční do 24 hodin (a ne do 24 dnů) od dodání, komplexní analýzy trvají minuty (a ne hodiny) a v jediném systému lze provozovat více než stovku databází. IBM odhaduje, že každý den vznikne 2,5 exabytů dat, což znamená, že 90 % dnešního množství dat vzniklo za poslední dva roky. Nový systém vychází z původních produktů PureSystems, které umí integrovat webové aplikace za méně než 10 dní, což dříve trvalo minimálně šest měsíců. Rodina PureSystems je výsledkem čtyř let akvizic a investic do výzkumu a vývoje ve výši dvou miliardy dolarů.

Jak už bylo řečeno, IBM nabízí tři různé modely systému PureData. Prvním z nich je PureData System pro transakce. Firemní prostředí, kde se zpracovávají maloobchodní operace a transakce spojené s kreditními kartami, je totiž závislé na rychlém vyřízení transakcí a interakcí. Tyto transakce mohou být malé, ale jejich množství a frekvence si vyžadují rychlé a efektivní nástroje. Nový systém nabízí takovou hardwarovou a softwarovou konfiguraci, jejíž integrace a optimalizace splňuje požadavky na flexibilitu, integritu, dostupnost a škálovatelnost při jakémkoli objemu transakcí.

Druhým je PureData System pro analýzy. Ten pomáhá organizacím uspět před konkurencí tím, že jim umožňuje rychle a jednoduše analyzovat a zkoumat velká data  - včetně petabytových objemů. Nový systém usnadňuje a zdokonaluje výkonnost analytických aplikací a služeb okolo datových skladů. Nový analytický PureData System funguje na bázi technologie Netezza, slouží k urychlení analýzy a může se chválit největší knihovnou databázových analytických funkcí na dnešním trhu. Pomocí tohoto systému mohou zákazníci téměř okamžitě předpovídat odliv zákazníků a navrhnout, jak mu předejít, vytvářet cílené reklamy a propagační akce (s využitím prediktivní a prostorové analýzy) nebo zabránit podvodům.

Konečně třetím z rodiny PureData je PureData System pro analýzy operací. Ten poskytuje cenné poznatky z více než tisíce obchodních operací souběžně a tím podporuje možnost rozhodovat se v reálném čase. Provozní datové sklady se používají na detekci podvodů při zpracování operací kreditních karet, na získání informací o zákaznících během rozhovorů v call centrech a na sledování a předpověď změn v požadavcích a dodávkách v oblasti energií a technických služeb v reálném čase.


Úvodní foto: © Sergej Khackimullin - Fotolia.com


Komentáře