Googlu rostou rychleji výnosy z cloudu než z reklamy

Zdá se, že se Googlu vyplácí zaměření na firemní zákazníky. Zůstává sice především zprostředkovatelem reklamy, ale její cloudový byznys roste rychleji. Vyplývá to z čerstvě zveřejněných čtvrtletních finančních výsledků.

Googlu rostou rychleji výnosy z cloudu než z reklamy


Cloudová platforma Google je jednou z nejrychleji rostoucích linií byznysu v celé skupině Alphabet, do níž náleží Googlu a další firmy. Růst lze přičítat mimo jiné změně ve způsobu, jakým formy Google Cloud užívají.

Podle Sundara Pichaie, generálního ředitele společnosti Google, se na jeho firmu stále častěji obrazí klienti s žádostí o partnerství u zásadních projektů a úplných migracích dat z lokálních datových center do cloudu.

Google výnosy z cloudových služeb neuvádí samostatně, ale souhrnně s výnosy z prodeje hardwaru a Google Play jako „Ostatní“. V této účetní kapitole dosáhl za první tři měsíce roku 2017 téměř 3,1 miliardy dolarů, tedy o 49 % více než ve stejném období předchozího roku. Ačkoli přesný podíl cloudu není zřejmý, jeví se jako výrazný faktor růstu – mimo jiné vzhledem k tomu, jak vyhýbaví byli představitelé firmy při zveřejňování výsledků. Meziroční růst segmentu Ostatní postupně zrychloval a překonal růst výnosů z reklamy (19 %), ale jeho objem dosáhl zhruba jedné sedminy.

Vedle růstu výnosů Google do cloudového týmu také výrazně investuje – v minulém čtvrtletí na něj připadl největší podíl kapitálových výdajů. To je další známkou odhodlání firmy cloudový byznys rozvíjet.

Ačkoli růst výnosů ukazuje na rostoucí zájem zákazníků, cloudová platforma i kancelářská sada Google mají na svých trzích poměrně slabou pozici. Např. výnosy Amazon Web Services za první čtvrtletí přesáhly 3,6 miliardy dolarů, tedy více než celý segment Ostatní, kam Google cloud řadí.


Úvodní foto: (c) T. L. Furrer - Fotolia.com




Komentáře