Facebook nabízí zákazníkům firem Wi-Fi „zdarma“ výměnou za registraci

Stále více hotelů, ale i obchodů a dalších podniků bude svým zákazníkům v brzké době nabízet bezplatné připojení k Wi-Fi, pokud budou souhlasit s tím, že se v dané firmě „odbaví“ pomocí svého facebookového účtu.

Facebook nabízí zákazníkům firem Wi-Fi „zdarma“ výměnou za registraci


Jde o výsledek partnerství mezi Facebookem a společností Cisco Systems, který je testován od loňského roku a podle vyjádření obou firem z minulého týdne je v současné době uváděn do plného provozu.

Aby se firmy tohoto programu mohly zúčastnit, musí nejprve na svůj router Cisco nahrát software Facebooku. Jakmile následně zákazník otevře webový prohlížeč, je přesměrován na stránku, která od nich vyžaduje, aby se „odbavili“ pomocí přihlašovacích údajů ke svému účtu na Facebooku. Výměnou za to získají přístup k Wi-Fi.

Společnosti na tom mohou jen získat, protože registrace (odbavování) jim zajistí více publicity na Facebooku. Pro zákazníky poněkud znepokojující je však fakt, že sociální síť poskytne obchodu (hotelu, …) informace o lidech, kteří se zaregistrují, například jejich věk, pohlaví a bydliště, což mohou firmy využít pro marketingové programy. Na druhou stranu Facebook oznámil, že bude firmám poskytovat „agregovaná a anonymní“ data, což znamená, že nebudou spojena s jednotlivci.

„Firmy tato data mohou analyzovat, aby lépe pochopily preference svých zákazníků a mohly realizovat cílenou propagaci [výrobků a služeb],“ oznámili zástupci Facebooku, „což významně zlepší jejich reklamní a marketingové kampaně.“

Získává na tom i Facebook, neboť tento program povzbuzuje firmy, aby si na sociální síti nastavily stránku a potenciálně zde spustily reklamní kampaň. Facebooku to zároveň pomůže udržet si pozornost svých uživatelů, kteří mohou získat bezplatný přístup k internetu i od Googlu, a to na místech, jako je Starbucks.

Nabídka rozšiřuje pilotní program, jehož součástí bylo asi tisíc implementací Wi-Fi v malých a středně velkých podnicích v 50 zemích. Program představený minulý týden ve středu je podle mluvčí Facebooku vytvořen tak, aby cílil na větší firmy.

Pilotního běhu služby se dle Cisca účastní některé z nejznámějších firem světa, přestože jich zástupci firmy nejmenovali mnoho. Službu ve dvou svých zařízeních ve Spojených státech testuje například síť restaurací Bonefish Grill.

Program by také mohl firmám pomoci cílit své reklamní kampaně na zákazníky, kteří se registrují ze svých mobilních zařízení. Ta jsou důležitým kanálem, neboť podle Cisca používá při nakupování v obchodě svůj telefon více než 50 procent spotřebitelů.

Jestliže se lidé nebudou chtít přihlašovat pomocí Facebooku, budou stále schopni přistupovat k Wi-Fi obchodu či jiného podniku vložením kódu. Nicméně podle všeho bude na jednotlivých firmách, zda svým zákazníkům takový kód poskytnou.

Zdroj: IDG News Service


Úvodní foto: © ferkelraggae - Fotolia.com




Komentáře