Microsoft má v plánu prodat více zařízení s Windows S

Microsoft v dubnu oznámil, že společně s partnery pracuje na nové třídě PC, nyní známé jako „zařízení s Windows S“.

Microsoft má v plánu prodat více zařízení s Windows S


Jeho záměrem bylo vytvořit nízkorozpočtové zařízení s omezenými funkcionalitami, které by mohlo konkurovat levným strojům, které se točí okolo webu, jako jsou Chromebooky a dokonce i některé tablety a/nebo smartphony, které u mnoha pracovníků nahradily tradiční počítače.

Google se svými Chromebooky a jejich cloudovými funkcemi zažívá poměrně velký úspěch, a to zejména v oblasti vzdělávání (především v USA), a prodal již miliony těchto zařízení (prostřednictvím partnerů typu Samsungu, Lenova, Dellu a HP). Microsoft se začal obávat, že by růst Chromebooků mohl proniknout i na trhy, tradičně pokrývané PC s Windows.

A obava to není neoprávněná – nejen Chromebooky, ale i smartphony a další mobilní zařízení výrazně ovlivnily trh PC v různých vertikálách, jako jsou třeba segmenty maloobchodu a služeb.

Koncept zařízení pod 300, respektive možná i 200 dolarů, běžícího na odnoži Windows, byl sice lákavý, nicméně Microsoft to zatím nedokázal prodat. Marketingové přesvědčování zatím bylo příliš vágní na to, aby se podniky rozhodly nakupovat stroje s Windows S ve velkém.

Aktuálně však Microsoft svoji pozici výrazně pozměnil oznámením, které může jeho schopnosti prodeje výrazně ovlivnit, a to v pozitivním slova smyslu. Oznámil totiž dva produkty, které jsou zaměřeny na lidi pracující přímo se zákazníkem, ať už „za pokladnou, na klinice, v obchodě a v terénu.“

Těmito produkty jsou předplatná Windows 365 F1 (Office 365, Windows 10, Enterprise Mobility + Security, Skype, SharePoint, Yammer, Groups, Streams a StaffHub) a levnějšího Office 365 F1 (Office online, Skype, Yammer, SharePoint, Teams a StaffHub).

Microsoft tak víceméně vytvořil dvě samostatné platformy, z nichž každá je cílena na jiný typ uživatelů – ta první na velké podniky, ta druhá na menší firmy s menšími nároky.

Celkově je možné říct, že Microsoft podniká krok správným směrem, když nabízí funkční alternativu „těžkých“ infrastrukturních aplikací pro podniky, které toho nepotřebují tolik, a hledají nějaké vhodné řešení. Čas ukáže, zda se mu s tímhle podaří Chromebooky a smartphony na trhu alespoň částečně porazit.

Zdroj: Computerworld.com


Úvodní foto: Microsoft




Komentáře