Ohrožuje vzestup šéfů marketingu pozici CIO? (3.)

Marketingoví profesionálové jsou, pokud jde o nové technologie, velmi optimističtí, a rozhodně nenechají IT oddělení, aby je zpomalovalo. CIO se musí tyto změny pokusit opatrně řídit, nebo riskovat ztrátu své pozice v rámci organizace.

Ohrožuje vzestup šéfů marketingu pozici CIO? (3.)


Předchozí díl

 

Tvorba mostů mezi IT a marketingem

Ve chvíli, kdy CMO řídí cloudovou a marketingovou automatizaci, by se měli zamyslet a uvědomit si, že CIO jsou v opravdu těžké pozici. Jestliže je cloudový systém, zavedený mimo znalost IT, napaden hackerem, a organizace kvůli tomu utrpí únik dat, krádež IP či získá malware, které si najde svou cestu firewallem, bude IT hlavním zodpovědným za úklid toho nepořádku.

Naopak CIO by si měli uvědomit, že marketing vědomě nevystavuje organizaci riziku. Pouze se snaží dělat svou práci efektivně. Pro CIO už by to měla být známá melodie. Zaměstnanci, kteří zadními dveřmi pronesli Wi-Fi, USB flash disky, smartphony, tablety a cloudová úložiště neměli v úmyslu škodit. Pouze se snažili dělat svou práci účinně a efektivně.

CIO by se zjevně měli smířit s možnými dopady množství dat nacházejícího se mimo jejich „demilitarizovanou zónu“, ale měli by také uvážit, že by byli produktivnější, kdyby sloužili jako průvodci, ne jako překážky.

„Ten problém se bude jenom zhoršovat,“ říká Sonal Puri, viceprezident pro prodeje a marketing ve společnosti Aryaka Networks, což je startup zaměřující se na optimalizace WAN. „Pro naši organizaci už není tak důležitý desktop. Naše nejdůležitější nástroje se nacházejí v cloudu.“

CIO by v tomto ohledu měli být proaktivní, školit své týmy na cloudové a SaaS nástroje a zajistit tak odborné vedení. „Jako příklad si můžeme uvést, že některé nástroje marketingové automatizace se velmi dobře integrují s konkrétními CRM řešeními a jiné nikoliv,“ říká Richard April, viceprezident marketingu ve společnosti AG Saleswork poskytující marketingové služby. „Dokonce u řešení na založených cloudu existují určité technické faktory, které je třeba vzít na zřetel a které by měly spadat do kompetencí CIO.“

Pro tvorbu mostů mezi CIO a CMO doporučuje Hambeltonová z Neolane věnovat více času tvorbě procesů, která je nezbytná pro úspěšné zapojení a správu technologií. A na druhou stranu by se CIO měli naučit, že zkušenost zákazníka se nedá vyjednat.

Společným základem jsou služby pro zákazníky

To vede k oblasti, kde by mohly organizace z větší spolupráce CMO a CIO získávat: služby zákazníkům. V dnešním přespříliš propojeném světě mohou špatné služby zákazníkům potopit i tu nejlépe vedenou společnost, zatímco dobré služby mají zákazníci často tendenci přehlížet.

„V každé komunikaci se zákazníkem byste měli hledat příležitost, jak jej zapojit,“ říká Lisa Dreherová, viceprezidentka společnosti Logicalis.

Neustálá změť telefonátů to nezlepší, a nezlepší to ani prodejní snahy v průběhu servisního hovoru. Ve světě sociálních médií může páteř životního cyklu zákazníka, služby zákazníkům, sloužit jako základ pro počátek cyklu pro jiného zákazníka. Samozřejmě, že osobní doporučení vám mohla pomoci vždy, nicméně dnes má osobní doporučení úplně jiný rozměr a dosah.

Takže ohrožuje vzestup šéfů marketingu CIO? Odpovědí je neuspokojivé „možná“. CIO mohou čelit všem možným problémům, od problémů s bezpečností a soukromím až po války oddělení. Je-li vaše organizace zasažena bojem CIO a CMO, nedivte se, když vám lépe organizovaný a spolupracující konkurent uteče.

Proaktivní CIO a CMO přijdou na to, produktivně jak spolupracovat, a díky tomu by oba měli být v mnohem lepší pozici, aby dokázali svou hodnotu pro organizaci.


Úvodní foto: © Suprijono Suharjoto - Fotolia.com




Komentáře