Proč by měli CIO vést startupy

Pokud ještě nepracujete na startupech vztahujících se k nově vznikajícím technologiím, měli byste začít.

Proč by měli CIO vést startupy


Práce s technologickými startupy byla dlouho součástí práce každého CIO, ovšem relativní důležitost této práce stojí a padá s tržními silami. Jestliže je tempo technologických změn předvídatelné a obrovskou převahu mají jenom největší hráči na trhu, proč ztrácet čas s nějakým bezejmenným nováčkem se špičkovými, ale v praxi nevyužitelnými nápady?

V dnešní nové éře mobility, cloudu a konzumerizace se ale všechno mění. Náhle vám tito pomalu se pohybující dodavatelé nemohou pomoci udržet fungující byznys, o překonání konkurence nemluvě.

tlačítko, start, business, byznys„Spousta startupů nejenže řeší nejnovější problémy,“ říká Ben Haines, CIO společnosti Pabst Brewing, „řeší je navíc mnohem rychleji.“

Klady podpory startupů jsou značné. Přiměřená cena, jednodušší kontrakty, rychlejší implementace, lepší možnost ovlivnění produktového designu, přístup k nejnovějším technologiím, které zajistí udržení kroku s konkurencí.

„Startupy jsou dobrým způsobem, jak experimentovat na hraně vašich priorit a umístit svou společnost do pozice inovátora,“ říká William Hsu, spoluzakladatel startup akcelerátoru MuckerLabs.

„Hodně mých vrstevníků má averzi k riziku. Chtějí absolutně nejbezpečnější volbu,“ dodává Rob Duchscher, CIO společnosti Starkey Industries. „Bezpečné volby vedou ke kultuře statu quo. A status quo může zkomplikovat přežití a udržení ziskovosti, obzvláště v dnešní době.“

Zápory startupů mohou být ovšem znepokojující. Nestabilní financování, mizerná zákaznická podpora, noční můry s integrací, dysfunkční tým vedení, technologie, která svým rozsahem nemusí zvládat potřeby podniku.

„Chce to čas a přímé zapojení,“ říká CIO společnosti Ricoh Tracey Rothenberger. „Ovšem pokud opravdu dostáváte jedinečně cenný návrh, který nemůžete získat jen tak někde, měli byste do této věci investovat.“

Faktor času a pozornosti je asi nejvýznamnějším dílkem startupového puzzle. CIO, kteří se snaží dělat v managementu dodavatelů, co je v jejich silách, vám řeknou, že tráví 20 – 30 procent svého času pečováním o tato partnerství, zvláště, když jsou jejich součástí nové odvážné podniky.


Úvodní foto: © olly - Fotolia.com




Komentáře