Jste CIO? Zabijte posvátné krávy v IT

CIO musí skoncovat s tradicemi, jinak riskuje přesunutí IT do outsourcingu.

Jste CIO? Zabijte posvátné krávy v IT


Je krátce před šestou hodinou ranní v sobotu v Las Vegas. Sázkaři a návštěvníci večírků vyspávají po poslední noci, všude okolo poblikávají neony v chladném ranním světle, ale před hotelem Cosmopolitan čeká nadšený dav. Asi 3 000 expertů na poslech a audio přišly do Las Vegas, aby se zúčastnily výstavy „Starkey Laboratories Hearing Innovation Expo“. Co je nutí čekat v tuto dobu, než se otevřou dveře? Téma dnešního rána: iPad aplikace budoucnosti.

„Došlo k nečekanému vzrůstu poptávky po informacích z oblasti inovace a technické vyspělosti,“ říká Rob Duchscher, senior viceprezident informačních technologií ve Starkey (největší výrobce naslouchadel a pomůcek pro sluchově postižené ve Spojených státech). Výstava společnosti Starkey vyrukovala na začátku tohoto měsíce s doslova hvězdným obsazením přednášejících a bavičů, jako jsou například Bill Clinton nebo Sir Richard Brenson, nemluvě o celé škále poslechových technologií. iPad však zřejmě překonal všechny.

Teprve před dvěma lety začala firma Starkey kupovat iPady a vyvíjet aplikace pro obchodníky, manažery, zákazníky a pacienty, kteří mají problémy se sluchem. Stejně jako dav shromážděný v časných ranních hodinách musí i IT manažeři, kteří chtějí zavést špičkové tablety a mobilní aplikace do svých podniků, opustit tradici a podívat se nadšeně do budoucnosti.

Posvátná kráva č. 1: Neschváleno

Předtím, než si iPad našel cestu do Starkey, Duchscher poznal sílu práva veta v IT oddělení. Strávil 11 let ve výzkumu a vývoji, poté zamířil do kanceláře projektového manažera. Jeho úkolem bylo držet krok s rozvíjejícími se technologiemi, přičemž často narážel na konzervativní pohled IT. Manažeři však podle něj musí pozitivně reagovat na nápady ohledně nových technologií také proto, aby jim lidé stále volali o rady s technickými problémy.

„Jestliže budete stále říkat NE, přestanou vám volat,“ říká Paul Lanzi, manažer týmu pro mobilní aplikace v biotechnické organizaci Genetech, která zavedla iPady a iPhony. Před dvěma lety byl Duchscher povýšen na post senior viceprezidenta a náhle byl zodpovědný za oddělení IT. Koupil pak tisíce iPadů pro zaměstnance i zákazníky a nechal vyvinout mnoho užitečných aplikací.

Posvátná kráva č. 2: Všemocné ROI

Jestliže se zeptáte, zda vedlo zavedení iPadů ke zvýšení prodeje, Duchscher si není jistý a ani ho to nezajímá. Mnoho manažerů by se dnes nepustilo do většího projektu bez toho, že by existoval měřitelný cíl pro návratnost investic. Takové přemýšlení ale pouze oddálí nutný pokrok. „Výhody jsou o něco méně hmatatelné,“ říká Duchscher a dodává, že by podle jeho názoru bylo lepší, kdyby byli při zavádění iPadů ještě rychlejší. Duchscher si každopádně před jejich zavedením příliš nedělal starosti s ROI. Manažeři ve Starkey jednoduše věděli, že když budou prodejci používat iPad místo pouhého pera a papíru, vylepší to image celé společnosti. Koneckonců Starkey také vyrábí technicky sofistikované produkty.

Posvátná kráva č. 3: Startupy si nezaslouží pozornost

Jedna z úhledně vypadajících aplikací jménem Handshake, kterou Starkey běžně používá, vytvořil australský startup. Ano správně, startup. Je to ošklivé slovo pro mnoho ředitelů, kteří se spálili, když podepsali smlouvu s dodavatelem startupu jen proto, aby se pak bezmocně dívali, jak dodavatel zkrachuje a nechá po sobě pouze nepodporovaný software. Někteří CIO pro takové případy požadují předání kódu, aby mohli následně převzít vlastnictví a pokračovat ve vývoji. Jiní CIO jednoduše odmítají startupy úplně.

Duchscher říká, že se tato tradice musí změnit. Firma Starkey představila Handshake na své výstavě v Las Vegas a sklidila strhující potlesk. „Realita je taková, že některé z těchto malých společností vytvářejí opravdu vynikající a inovativní věci,“ upozorňuje Duchscher. „Chceme jim dát šanci.“

Říká ale také, že se samozřejmě chová tak, aby pro jeho společnost případný neúspěch startupu nebyl příliš bolestivý. Smýšlet o nových technologiích, jako je iPad nebo mobilní aplikace, pozitivně a agresivně se může zdát riskantní, ale Duchscher tvrdí, že je riskantnější agresivní nebýt.

Jednou z cest je držet krok s nejnovějšími mobilními přístroji, vyvinout pro ně nové aplikace vhodné pro podnik a pomoci s jejich zavedením a přijetím. CIO by měli následovat dav v Las Vegas a být více nadšení pro budoucnost technologií v podnikání.


Úvodní foto: Apple

Vyšlo v CIO Business World 7/2012
Časopis lze koupit se slevou 20 %





Komentáře