Totální výprodej tabletů HP: TouchPad za 1700 Kč

Po šokujícím (i když pro některé nikoliv překvapivém) prohlášení o ukončení výroby zařízení s WebOS začal v amerických řetezcích bleskový výprodej nemalých zásob TouchPadu - potrvá patrně jen několik dnů.

Totální výprodej tabletů HP: TouchPad za 1700 Kč


Pouhý den po oznámení, že HP končí s platformou WebOS (viz náš článek a komentář), tedy počátkem tohoto víkendu, začal první velký výprodej v historii moderních tabletů. Cena desetipalcových Touchpadů klesla ze 399 na 99 dolarů (cca 1700 Kč) u verze se 16 GB paměti a z 499 na 149 dolarů u 32 GB verze.

Velké zásoby, rychlý výprodej

Zatímco řada internetových obchodů vyprodala zásoby patrně ještě během víkendu, kamenné obchody v USA zatím patrně produkty skladem mají. Ostatně právě nadměrné zásoby tabletů, které za původní cenu prakticky nikdo nechtěl (BestBuy naskladnilo 270 000 přístrojů, během prvního měsíce ale prodalo jen 25 000) byly patrně hlavní příčinou zaříznutí celé platformy WebOS koncem minulého týdne.

Nevyhnutelný neúspěch

Je pravda, že HP na jednu stranu nikdy nepatřilo ke špičce mezi výrobci chytrých telefonů (jejich modely s Windows Mobile byly sice často levné, ale také proslule technologicky zastaralé a nepohledné), s nákupem Palmu a uvádění nových modelů telefonů Pre a tabletu TouchPad se ale situace výrazně zlepšila. Přesto se jasně ukazuje, že na trhu prostě není místo pro příliš mnoho platforem a uživatelé v USA i po uvedení TouchPadu jasně volili mezi přístroji Apple a novými tablety s Androidem Honeycomb (Motorola Xoom, Samsung Galaxy či méně zajímavými modely Aceru, Asusu a dalších výrobců).

Klíčový v tomto případě není pochopitelně hardware (ten byl u Touchpadu na poměrně solidní úrovni) ale zejména množství aplikací, potažmo operační systém. Varování, které řada analytiků a novinářů (včetně nás) směrem k TouchPadu dávala - tedy že další platforma se na trhu prostě nemusí uchytit, HP směle ignorovalo tvrdíce, že v korporátním sektoru se dokáže prosadit.

Jenže pravý opak je pravdou, zařízení jako jsou tablety dobývají firemní prostředí právě díky masivní popularitě mezi koncovými uživateli, kteří si jejich používání doslova prosazují a vynucují. A ti volili, jak ukazují výsledky prodeje v BestBuy, svými peněženkami jednoznačně: o Touch Pad nebyl prakticky vůbec zájem.

Tablet za 99 dollarů, ale k čemu?

Otázkou, kterou si klade například server Engadget, zůstává, k čemu si řada lidí ve výprodeji TouchPad kupuje. Vedle základních funkcí (prohlížení internetu, fotografií, filmů) a několika již dostupných aplikací bude platforma WebOS mrtvá - a tablet bez kvalitních aplikací je jen luxusní podložkou. I když za necelých sto dolarů bychom si asi taky dali říct. Škoda, že vše skončilo dříve, než k nám Touch Pad doopravdy dorazil, výprodejů si takto užijí jen za oceánem.





Komentáře