Podle rozsáhlého průzkumu v 15 zemích lidé nedůvěřují mobilním peněženkám a aplikacím

Podle průzkumu mezi 15 000 uživateli mobilních zařízení v 15 zemích jsou lidé spíše zdrženliví při nákupu pomocí mobilních zařízení, protože nedůvěřují poskytovatelům služeb a obchodníkům. Obdobně nechtějí při stahování aplikací svěřovat příliš mnoho svých osobních údajů jejich tvůrcům.

Podle rozsáhlého průzkumu v 15 zemích lidé nedůvěřují mobilním peněženkám a aplikacím


V průzkumu 36 % dotázaných uvedlo, že nevyzkoušelo platby pomocí mobilní peněženky v chytrém telefonu kvůli obavám o bezpečnost. Pouhých 15 % uživatelů mobilní peněženku vyzkoušelo nebo se k tomu chystá. Uživatelé se především obávají zneužití svých osobních údajů a krádeže finančních informací.

U téměř poloviny respondentů vede nedůvěra také k omezení počtu aplikací, které stahují. Bezmála tři čtvrtiny dotázaných nejsou ochotny výrobcům aplikací zpřístupňovat údaje o poloze a kontaktní informace, což představuje nárůst o 7 % oproti roku 2013. Ve Spojených státech nechce své osobní údaje sdílet 79 % dotázaných a 69 % tvrdí, že má vlastnické právo k informacím shromažďovaným pomocí jejich chytrých zařízení.

Podle analytiků jsou výsledky průzkumu závažné pro rozvoj nových technologií. Nedůvěra uživatelů může zpomalit nástup elektronických platebních systémů a ohrozit obchodní modely tvůrců mobilních aplikací. Poněkud také sráží optimismus těch, kdo plánují rozvoj tzv. internetu věcí, který by měl propojovat miliardy komunikujících zařízení. Firmy by proto měly usilovat o maximální transparentnost, bezpečnost a ochranu soukromí u všech mobilních transakcí.

Průzkum si objednala mezinárodní asociace MEF, která se zaměřuje na mobilní obsah a obchod. Jejími členy jsou stovky velkých firem a organizací, mezi jinými Samsung, Microsoft nebo MasterCard.

Zdroj: IDG News Service

Čtěte také:
→ Bezkontaktní platební karty budoucnosti disponovat kontrolou otisku prstu
MasterCard a Zwipe oznamují uvedení první biometrické bezkontaktní platební karty na světě. Biometrické ověření nahrazuje zadávání PIN kódu.
→ Digitální trendy mohou do roku 2020 ohrozit více než 30% zisků bank
Pokud se tradiční finanční ústavy změní na „každodenní digitální banky“, budou mít až o 250 % větší interakci se svými zákazníky, uvádí nejnovější studie.

Zaujal vás tento článek?
Zaregistrujte se k odběru našeho e-mailového newsletteru. Každý týden tak pohodlně získáte přehled o důležitých událostech v IT branži.


Úvodní foto: © ElenaR - Fotolia.com




Komentáře