Proč už nemůžeme věřit smartphonům (5)

Nová třída bezpečnostních problémů je způsobena výrobci smartphonů, kteří záměrně vytvářejí zranitelnosti, aniž by o tom řekli svým zákazníkům.

Proč už nemůžeme věřit smartphonům (5)


Předchozí díl

Proč musejí majitelé smartphonů požadovat důvěryhodnost

Záměrná instalace funkcí, které vytvářejí potenciální bezpečnostní rizika a následné neinformování zákazníků o těchto funkcích odhaluje nový odmítavý, blahosklonný a přezíravý postoj vůči kupujícím.

Ve všech třech případech výrobci převzali od uživatelů převzali kontrolu skrýváním aktivity. Ve všech třech případech společnosti v podstatě říkají: „Věříme si, takže uživatelé nepotřebují informace k tomu, aby mohli sami rozhodovat o těchto funkcích.“

Telefony s Androidem, které tajně přenášejí data o poloze, poté, co byly uživatelem explicitně vypnuty lokalizační funkce. Moduly Wi-Fi a Bluetooth u zařízení s iOS, které tajně zůstávají zapnuté a funkční i poté, co byly uživatelem explicitně deaktivovány technologie Wi-Fi a Bluetooth. Telefony značky OnePlus, které obsahují tajnou aplikaci schopnou rootování zařízení.

Ani Google u Cell ID ani OnePlus u EngineerMode se svými funkcionalitami nikde nechlubili a reagovali až poté, co je objevili externí badatelé.

Tato skutečnost nás nutí přemýšlet, co dalšího, o čem ještě nevíme, se děje s našimi telefony.

Transparentnost vyvolává důvěru. Zamlžování vyvolává nedůvěru. A my teď máme důvod nedůvěřovat svým smartphonům i společnostem, které je vyrábějí. Ještě horší na tom je, že tato rozhodnutí ze strany Googlu, Applu a OnePlus vykazují nedostatek respektu vůči zákazníkům.

Ostatní firmy v odvětví by se z toho měly poučit a získat zpět ztracenou důvěru transparentností a férovým informováním zákazníků zejména v případech, které zahrnují přenos dat o poloze, fungování bezdrátového připojení nebo schopnost rootovat naše telefony.

Zdroj: Computerworld.com


Úvodní foto: © Sashkin - Fotolia.com




Komentáře