Prodej tabletů klesá, ale stoupá obliba zařízení s odpojitelnou klávesnicí

Prodeje zařízení 2 v 1 rychle rostou - uživatelé v nich spatřují náhradu notebooků. Společnost Apple prodala přes 2 milionů zařízení iPad Pro, zatímco Microsoft prodal okolo 1,6 milionu zařízení Surface Pro, více než cenově dostupnějšího Surface 3. Ukazuje se, že cena není pro zákazníky u těchto produktů rozhodujícím faktorem, na rozdíl od výkonu.

Prodej tabletů klesá, ale stoupá obliba zařízení s odpojitelnou klávesnicí


Podle čerstvých dat od výzkumné společnosti IDC dosáhl ve čtvrtém čtvrtletí počet dodaných zařízení s odpojitelnou klávesnicí 8 milionů kusů, což představuje historické maximum a více než dvojnásobek oproti stejnému období předchozího roku.

Na prvním místě se umístil Apple iPad Pro, jehož se prodalo přibližně 2 miliony kusů. Společnost Apple byla jednoznačným vítězem, i když se prodej tabletů této značky meziročně propadl o čtvrtinu.

Samsung ve čtvrtém čtvrtletí skončil druhý po 18% poklesu. Na třetí místo postoupil Amazon se svým nejnovějším tabletem Fire za 50 dolarů, který se stal hitem vánoční sezóny. Za značkami Apple, Samsung a Amazon se umístilo Lenovo a Huawei.

Celkově bylo ve čtvrtém čtvrtletí na trh dodáno 66 milionů tabletů všech typů, tj. o 14 % méně než ve stejném období roku 2014. Za celý rok 2015 se výrobci umístili v pořadí Apple, Samsung, Lenovo, Asus a Huawei. Dodáno bylo celkem 207 milionů tabletů, což představuje 10% meziroční pokles.

Vzestup obliby zařízení s odpojitelnou klávesnicí byl přínosný pro Apple a Microsoft, méně však pro tablety s operačním systémem Android.

Podle analytiků potřebuje Android především schopnost spouštět více aplikací současně v oknech na jedné obrazovce. Je možné, že se taková funkce objeví v příští generaci systému Android, která přijde na trh během letošního roku. Tablety s Androidem by také potřebovaly více vlastních aplikací namísto aplikací primárně určených pro chytré telefony.


Úvodní foto: pcworld.com




Komentáře