Hlavní navigace

Strategie Microsoftu pro podnikové telefony končí fiaskem

4. 5. 2017
Doba čtení: 2 minuty

Sdílet

 Autor: Microsoft.com
Microsoft minulý týden potichu přiznal, že jeho rok starý plán spočívající v zaměření se na prodeje na podnikovém trhu je mrtvý.

„V tomto čtvrtletí jsme neměli žádné podstatné příjmy z telefonů,“ uvedla Amy Hoodová, finanční ředitelka společnosti, během čtvrtečního telefonování se zástupci Wall Streetu.

Ve skutečnosti činily příjmy z telefonů za tříměsíční období pouze 5 milionů dolarů, což představuje masivní pokles o 99 % oproti stejnému období předchozího roku. Za předpokladu, že každý smartphone se systémem Windows přinesl společnosti Microsoft 500 dolarů, šlo o pomalé tempo pouhých pěti prodaných telefonů za hodinu. Celosvětově.

Není to tak, že by byl pád telefonního byznysu Microsoftu nějakým překvapením. Divize, která byla založena na základě akvizice společnosti Nokia v roce 2014, byla v problémech s velkým P už od roku 2015, kdy Microsoft odepsal 7,6 miliardy dolarů, téměř plnou částku, kterou zaplatil za mobilní byznys finské společnosti a přidružené patenty.

Před necelým rokem pak Microsoft oznámil odpis další miliardy a v rámci zeštíhlování mobilní divize vyhodil dalších 1 850 pracovníků. V té době už analytici mluvili o tom, že mobilní strategie Microsoftu pro spotřebitelský segment selhala, nicméně v podnikovém trhu se jí stále může dařit.

Evidentně se tak nestalo.

„Podívejte se, v prvé řadě bylo špatné už to, že Microsoft vůbec kupoval Nokii. Byl to vždycky ztracený případ,“ říká Jack Gold z J. Gold Associates, jeden z prvních kritiků akvizice.

„Mobilní telefony [hardware] pro ně nikdy neměly být ziskové,“ pokračuje Gold s tím, že šéf Satya Nadella o tom prý od začátku svého funkčního období na počátku roku 2014 musel vědět.

příloha_ovladnete_sva_data

Nadelův plán pro společnost Microsoft se soustředil kolem cloudu, řekl Gold, což podle něj bylo správně. Strategie orientovaná na cloud v podniku nicméně vyžadovala podporu široké škály zařízení a operačních systémů, a tak šly Windows v mobilu stranou. Dalším důvodem, proč mobilní Windows v podnikové oblasti neuspěly, byla nízká poptávka ze strany korporátních zákazníků.

Zdroj: CIO.com

Byl pro vás článek přínosný?